نسخه چاپی

كفاشیان رفتنی شد ؟

عکس خبري -كفاشيان رفتني شد ؟

بالاخره رئیس همیشه خندان متقاعد شده است صندلی دوست داشتنی خود را تحویل دهد ! از یك منبع موثق شنیدیم كه كفاشیان بزودی استعفا خود را تقدیم می كند تا اهالی فوتبال نفس تازه ای بكشند. البته شاید این تصمیم بی ارتباط با دستگیری مشاور این فدراسیون نباشد .

24 آبان یک روز بد در تقویم کاری فدراسیون علی کفاشیان و فوتبال دوستان کشورمان بود، بعد از دو شکست بد در مسابقات جوانان آسیا و جام جهانی فوتسال که باعث حذف تیم های ملی جوانان ایران و فوتسال از گردونه مسابقات شد. تیم ملی فوتبال ایران، دومین شکست خود را در رقابت‌های انتخابی جام جهانی متحمل شد تا نوار ناکامی های فدراسیون خوش خنده تکمیل شود.

به گزارش «تابناک»، در روزی که به نظر می رسید فوتبال ایران این شانس را دارد که صعود خود را به جام جهانی نسبتا قطعی کند، مجددا و مانند دفعات پیشین کار خود را به اما و اگر کشاند . تیمی که اکنون دو بازی سخت خارج از خانه با قطر و کره جنوبی را پیش رو دارد. دو تیمی که آنان نیز اتفاقا برای صعود می جنگند و لحظه ای ایران را دربازی های آینده راحت نخواهند گذاشت.

تیم ملی ایران در دیدار مقابل ازبکستان با یک گل تکراری بازی را واگذار کرد. دوباره توپ از کناره‌ها و روی یک ضربه آزاد سانتر شد، دوباره مدافعان تماشاگر شدند و رحمتی هم بیرون نیامد تا در میان بهت و غافلگیری، دروازه تیم ملی دوباره و این بار در دقایق پایانی باز شود؛ دقایقی که به یک چشم به هم زدن به پایان رسید تا حسرت فرصت‌های از دست رفته در این دیدار بر دل هواداران باقی بماند.

تنها امید فدراسیون علی کفاشیان، صعود به جام جهانی 2014 بود تا سرپوشی بر ناکامی های متعدد فدراسیون او در رده های مختلف باشد. کفاشیان و تیم مدیریتی اش برای رسیدن به این هدف، اختیار کاملی به کی روش داده اند و مسابقات لیگ برتر را به طرز عجیب و غریبی برگزار می کنند و حتی تا همین امروز بر حذف جام حذفی نیز مصمم بودند!

تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 توفیقی نداشت و از صعود به این تورنمنت بزرگ بازماند. یک ماه پس از انتخاب کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون، تیم ملی کار خود در این مسابقات را آغاز کرد و در مرحله اول از سد امارات، کویت و سوریه گذشت. در مرحله دوم ایران عملکرد مناسبی نداشت و پس از تغییر سرمربی نیز نتایج تفاوت زیادی نداشت. تیم ملی در حالی با 11 امتیاز از 8 بازی صعود نکرد که در صورت پیروزی در بازی آخر مقابل کره جنوبی راهی جام جهانی می شد.

پس از ناکامی در راه صعود به جام جهانی، تیم ملی در مسابقات غرب آسیا نیز در فینال مغلوب کویت شد و از تکرار 3 قهرمانی متوالی خود بازماند.

در مسابقات جام ملت های 2011 نیز تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی و در وقت اضافی مغلوب کره جنوبی شد و از دور مسابقات کنار رفت.

شکست تحقیر آمیز جوانان برابر کره جنوبی و عملکرد دور از انتظار و ضعیف تیم ملی فوتسال در جام جهانی دو نمونه بارز از ثمرات تصمیمات اشتباه مسئولان فدراسیون فوتبال بود که هر چقدر می بازند بازهم در خواب این باخت ها تصمیمات اشتباه تری می گیرند.

این تصمیمات اشتباه البته معطوف به این فدراسیون نیست و قبل از این نیز فوتبال ایران شاهد چنین ناکامی هایی بوده است. اگر اینطور نبود حسرت حضور در المپیک برای ما 40 ساله نمی شد و حسرت حضور جوانان در جام جهانی 14 ساله نمی شد.

روزي كه گفتيم اين مديريت و اين تداركات و اين معدل سني و اين روند تاكتيكي ما را به جائي نمي رساند باز كسي گوش نكرد.روزي كه با چاشني شانس از سد ازبكستان گذشتيم كسي به شانس اعتقاد نداشت روزي كه در تهران به باخت خفيف يعني همان تساوي در برابر قطر رسيديم باز كسي نخواست قبول كند كه زنگ ها براي ما به صدا در آمده است. روزي كه به لبنان باختيم باز بهانه تيموريان و مصدوميت چند بازيكن ديگر را گرفتند. روزي كه تير دروازه ما مانع به ثمر رسيدن حداقل 2 گل در برابر كره جنوبي شد همه خواستند در رويا باشند و حالا باخت به ازبكستان براي ما يك ارمغان دارد: دوري از جام جهاني كه فكر مي كرديم حضور در آن آسان است.

آقاي وزير كه در مجلس مي گوئيد من مخلص نمايندگان مردم و مردم هستم و شما نمايندگان مجلس كه امضاهاي استيضاح خود را بخاطر جام جهاني پس گرفتيد حالا مي توانيد جواب بدهيد چرا تيم نوجوانان ما در تهران به فينال نمي رسد تيم جوانان ما حذف مي شود و فوتسال اوت مي شود و حالا تيم بزرگسالان اين افتضاح را بر پا مي كند ؟ آقايان شش ماه وقت داريم و اين 6 ماه زود مي گذرد ولي باور كنيد با اين مديريت به جائي نمي رسيم.
باز هم در اين باره خواهيم نوشت ...

۱۳۹۱/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...