نسخه چاپی

درخواست پوتین از نتانیاهو درباره غزه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در دومین روز عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی علیه گروه های مسلح در سرزمین های فلسطین از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و فلسطینی ها خواست از تشدید خشونت در غزه جلوگیری کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر کاخ کرملین در بیانیه ای با اشاره به گفتگوی تلفنی پوتین با نتانیاهو اعلام کرد « رئیس جمهور روسیه از طرف های درگیر خواست خویشتندار باشند، از تشدید خشونت که غیر نظامیان از جمله قربانیان آن هستند، خودداری کنند و تمام توان خود را برای عادی کردن اوضاع به کار بگیرند .»

نتانیاهو در همین حال در یک کنفرانس مطبوعاتی در تل آویو با اعلام اینکه اسرائیل برای دفاع از غیر نظامیان در برابر راکت های غزه تمام توان خود را به کار می گیرد، از آمادگی ارتش برای « گسترش قابل توجه عملیات » در غزه خبر داد.

الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز کمی قبل حملات اسرائیل به نوار غزه را واکنشی « نا مناسب » به حملات « غیر قابل » حماس توصیف کرد.

این دیپلمات روس همچنین پایان « رویارویی مسلحانه » را خواستار شد و هشدار داد خشونت ها احتمال دارد کل منطقه را بی ثبات کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، حمله اسرائیل به غزه که عصر چهارشنبه آغاز شد، به کشته شدن پانزده فلسطینی از جمله دو کودک و یک زن و زخمی شدن دست کم یکصد و پنجاه نفر منجر شده است.

در این حملات احمد جعبری رئیس عملیات نظامی جنبش اسلامی حماس نیز کشته شد.
در این مدت بیش از دویست راکت از غزه به سوی اسرائیل شلیک شده است که طبق گزارش پلیس اسرائیل و منابع پزشکی به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن شانزده تن منجر شده است.

۱۳۹۱/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...