نسخه چاپی

سید حسن نصرالله: غزه تنها نیست

دبیر کل حزب‌الله لبنان حملات موشکی نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی را برای صهیونیست‌ها غاقلگیرکننده خواند و گفت شلیک موشک فجر 5 به تل‌آویو بیانگر میزان توانایی و صلابت فلسطینی‌هاست.

به گزارش فارس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در اولین شب از شب‌های محرم سخنرانی خود را به اوضاع کنونی منطقه از جمله تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه اختصاص داد.

دبیرکل حزب الله در آغاز سخنرانی خود به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه اشاره کرد که با ترور «احمد الجعبری»،‌ از فرماندهان گردان‌های عزالدین قسام در حالی شروع شد که این تجاوز همچنان ادامه دارد.

نصرالله گفت: مقاومت فلسطینی با وجود حملات شدید رژیم صهیونیستی به مقابله با این حملات پرداخته است و ما به برادرانمان در رهبری حماس و ملت فلسطین و تمام شهیدان که جان خود را در راه مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی از دست دادند، شهادت احمد الجعبری را تبریک و تسلیت می‌گوییم.

شلیک موشک فجر 5 به تل‌آویو بیانگر میزان توانایی و صلابت فلسطینی‌هاست

وی ادامه داد: وظیفه تمام اعراب و مسلمانان و آزادگان جهان است که در کنار غزه و مقاومت به شکلی واقعی و حقیقی بایستند و اگرچه مهمترین عامل در نوار غزه همچنان مردم غزه و اراده و خواست مقاومت و ایستادگی آن است و آنچه به ما اطمینان خاطر می‌دهد، این است که همه می‌دانیم در نوار غزه مقاومتی شجاعانه و مستحکم و تجارب بسیار و امکانات متحول شده وجود دارد و این اجازه می‌دهد تا نوار غزه در سطحی گسترده و قاطعانه ایستادگی کند و موشک‌هایی فجر 5 که به تل‌آویو شلیک شدند، بیانگر میزان قدرت ، توانایی و ایستادگی و صلابت مقاومت فلسطینی و حضور آن در غزه است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود که به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و اوضاع جاری منطقه‌ای اختصاص داشت، گفت: آنچه در نوار غزه روی می‌دهد، یکی از حلقه‌های رویارویی خونین بین رژیم صهیونیستی با ملل منطقه به طور عام و ملت فلسطین به طور خاص است و یکی از مراحلی است که نیازمند تامل و بررسی و تحمل و پذیرش مسئولیت‌هاست.

اسرائیل برای تجاوز و جنگ نیازی به دستاویز ندارد

نصرالله گفت: مشاهده کردیم که دشمن برای تجاوز و جنگ نیازی به دستاویز و بهانه ندارد و رژیم صهیونیستی هنگامی‌که منافع انتخاباتی یا سیاسی یا امنیتی‌اش اقتضا کند، تجاوزی را آغاز می‌کند و در این ارتباط نیازی به بهانه و دلیل و دستاویز یا عملکرد فلسطینی یا لبنانی ندارد تا بهانه کند که به دلیل آن اقدام وادار به واکنش شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که این تجاوز همچون همیشه با خدعه و نیرنگ آغاز شد، چراکه چند روز پیش از این تجاوز تل‌آویو مدعی شد که در راه آرام کردن اوضاع گام برمی‌دارد و پس از اینکه چنین جو و فضایی را ایجاد کرد،‌ اقدام به ترور و شهادت این فرمانده جهادی کرد و این ماهیت و خوی این دشمن است و چه کسی می‌تواند پس از این همه تجربه‌ به آن اعتماد کند و باور داشته باشد، به همین دلیل باید هوشیار و برحذر باشیم.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود در اولین شب از شب‌های محرم اظهار داشت: معیار برای آمریکا و غرب مسائل انسانی، قانونی یا حقوقی نیست بلکه منافعشان است آنچه در غزه می گذرد موضع آمریکا که تلاش می کند ملت های عربی را فریب دهد آشکار می کند.

خون شهدای غزه چهره واقعی آمریکا و غرب را آشکار کرد

وی در ادامه گفت: امروز موضع واقعی آمریکا و انگلیس و فرانسه تجدید می شود بسیاری از نخبه های عربی طی سال های اخیر مفهوم اشتباهی را به ملت هایشان ارائه کردند مبنی بر اینکه آمریکا خواهان کمک به مظلومان و رنج کشیدگان است و شروع کردیم از مواضع آمریکا در این زمینه قدردانی کردیم اما امروز خون شهدا و زنان و کودکان غزه چهره واقعی آمریکا و غرب و مواضعشان در قبال رویدادهای کنونی غزه را آشکار کرد.

منافع کشورهای غرب تعیین کننده مواضعشان است

سید حسن نصرالله تصریح کرد: آمریکا از نخستین ساعات حمله به غزه حمایت خود را از اسرائیل ابراز و اعلام کرد که اسرائیل از خود دفاع می کند و اهالی غزه متجاوز هستند. انگلیس و فرانسه نیز همین موضع را اتخاذ کردند و این یعنی اینکه این کشورها به ارزش ها و دفاع از آزادی های منطقه اهمیتی نمی دهند بلکه منافعشان تعیین کننده مواضعشان است.

رسیدن موشک فجر 5 پیشرفت بزرگ در مناقشه فلسطین و اسرائیل است

وی خاطرنشان کرد: ما از خدا می خواهیم سحر جادوگران را به خودشان بازگرداند و اگر اسرائیل می خواهد از حمله به غزه در مسئله انتخابات خود بهره برداری کند ما امیدواریم این حمله نظامی گریبانگیر خودشان شود. اسرائیل امروز با حملات موشکی مبارزان فلسطینی غافلگیر شد و اعتراف کرد که موشک های فجر 5 به تل آویو اصابت کرد و این یک پیشرفت و تحولی بزرگ در مناقشه فلسطین و اسرائیل محسوب می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: اهدافی که دشمن اعلام کرده بود از جنگ 33 روزه در سال 2006 و جنگ 22 روزه غزه در سال 2008 استفاده کرده بود. اسرائیل در این 2 جنگ موفق نشده بود اهداف خود را محقق کند امروز اسرائیل اهدافی را تعیین کرده است که سقف آن بسیار نیست و اگر این کار را می کرد بنیامین نتانیاهو می توانست بگوید موفق بوده است. اسرائیل به طور ضمنی اعتراف کرده است مقاومت توانسته است تا حدودی قوای بازدارندگی ایجاد کند. اسرائیل اعلام کرده است که به زیرساخت های مقاومت فلسطین آسیب خواهد رساند آیا موفق به انجام این کار خواهد شد؟ این مسئله طی روزهای آتی مشخص خواهد شد.

کشورهای عربی و اسلامی آمریکا را برای متوقف کردن اسرائیل وادار کنند

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود به مناسبت آغاز ماه محرم الحرام گفت تنها چیزی که حملات اسرائیل به غزه را متوقف می‌کند موضع واقعی کشورهای عربی و اسلامی، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی است و این کشورها قادر هستند که آمریکا را مجبور کنند که اسرائیل را وارد کند حملات علیه غزه را متوقف کند.

سید حسن نصرالله افزود: باید به مردم غزه این سطح از همبستگی ارائه شود و کشورهای عربی باید از روابط خود با آمریکا برای فشار بر اسرائیل برای متوقف کردن حملات علیه غزه استفاده کنند.

وی گفت: ما به کشورهای عربی نمی‌گوییم که مرزهای خود را باز کنید اما هرگونه تهدید آمریکا به اسرائیل، جنگ را متوقف می‌کند. بله، اعراب توانایی این اقدام را دارند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: درخواستی که از کشورهای عربی و اسلامی در قبال غزه وجود دارد، اقدام عملی و اراده برای اقدام عملی است و مقصود ما از این سخن،‌ در تنگنا قرار دادن فردی نیست و همانطور که در سال 2006 و 2008 از این کشورها درخواست کردیم امروز نیز از آنها درخواست می‌کنیم که تمامی کشورهای عربی برای پیروز شدن نوار غزه و شکست دشمن اسرائیلی همکاری کنند.

نصرالله افزود: معیار آمریکا و غرب، انسانی، قانونی و حقوقی نیست بلکه بر اساس منافعشان است. چیزی که در غزه روی می‌دهد موضع آمریکا را که در تلاش برای فریب کشورهای عربی است، رسوا می‌کند.

اسرائیل از درگیری در سوریه سود می‌برد

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به مناسبت آغاز محرم‌الحرام که از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد، گفت: شنیدم که آنچه در غزه در جریان است برای منحرف کردن انظار از رویدادهای کنونی سوریه است.

وی از این سخن ابراز تاسف کرد زیرا اسرائیل از رویدادهای جاری در منطقه و سوریه برای انجام جنگ خود سود می برد و در سال 2008 میلادی محور مقاومت قادر بود که انواع حمایت را از نوار غزه درجریان حمله صورت گرفته علیه آن انجام دهد اما امروز سوریه به وضعیت خودش سرگرم است و قادر نیست که بخشی از حمایت لجستیکی باشد و نبرد در سوریه یک سردرگمی برای هرگونه محور حمایتی از غزه ایجاد می‌کند.

دبیرکل حزب الله لبنان این سوال را مطرح کرد که چرا نمی گوییم که اسرائیل از درگیری در سوریه و تبدیل دشمنان به دوستان در منطقه سود می برد و فرصت را برای حمله به غزه و ضربه زدن به توان موشکی در غزه مناسب نمی بیند؛ توان موشکی که اسرائیل تصور می کند که جبران آن با توجه به تحولات منطقه دشوار خواهد بود؟

وی تصریح کرد: آنچه تجاوزگری را متوقف می کند همان موضع گیری واقعی کشورهای عربی و اسلامی در اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی است و این کشورها قادر هستند که (خواست خود) را بر آمریکا تحمیل کنند تا آمریکا نیز به اسرائیل توقف تجاوزگری به غزه را تحمیل کند.

سید حسن نصرالله گفت: لازم است که این میزان از حمایت به مردم نوار غزه بشود و باید کشورهای عربی روابط خود با آمریکا را برای فشار بر اسرائیل به منظور توقف تجاوزگری خود به غزه بکار گیرند و به کشورهای عربی نمی گوییم که مرزهای خود را بگشایید زیرا هرگونه تهدید آمریکا علیه اسرائیل، جنگ را متوقف می کند بلکه اعراب قادر به این کار هستند.

نبرد غزه نبردی همگی در منطقه است/ خون بر شمشیر پیروز است

وی همچنین تاکید کرد: بر همه ما در لبنان است که رویدادهای غزه را همواره دنبال کرده و پیگیری کنیم زیرا این نبرد تنها نبرد غزه نیست بلکه باید نبرد همگی ما باشد.

دبیرکل حزب الله خواستار بسیج همه تلاش ها برای متوقف کردن تجاوزگری به غزه شد زیرا ما امروز پیش روی ما صحنه رویارویی خون با شمشیر است اما همانطور که این خون توانست بر شمشیر پیروز شود از خداوند متعال می خواهیم که پیش روی ما تجربه پیروزی جدید و حماسه جدیدی باشد که آن را مبارزان و همه حامیان آنها رقم می زنند.

۱۳۹۱/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...