نسخه چاپی

دمای بدن كودكتان را با تلفن همراه بسنجید!

عکس خبري -  دماي بدن کودکتان را با تلفن همراه بسنجيد!

طراحان امیدوارند با افزودن حسگرهای مادون قرمز به تلفن همراه هوشمند، این دستگاه را به یك دماسنج بسیار حساس تبدیل كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، نسل جدید تلفن‌های همراه هوشمند به دوربین‌های حساس، صفحات نمایشی لمسی و نرم افزارهای کاربردی مجهز شده اند و محققان امیدوارند که کاربرد تلفن همراه با افزودن حسگرهای مادون قرمز چند برابر شود.

اندازه گیری درجه حرارت بدن نوزادان و کودکان یکی از دغدغه های والدین محسوب می شود؛ «جاکوب فرادن» در طرح ابتکاری خود قصد دارد از حسگرهای مادون قرمز بر روی تلفن همراه هوشمند بعنوان دماسنج استفاده کند.

لنزهای مادون قرمز بدون برآمدگی در کنار دوربین تلفن همراه تعبیه می شوند و کاربر با نگه داشتن دستگاه مقابل پیشانی کودک می تواند در مدت یک ثانیه درجه حرارت بدن را با دقت بسیار بالا اندازه گیری کند.

فناوری حسگرهای مادون قرمز بر روی تلفن همراه هوشمند محدود به اندازه گیری دمای بدن انسان نبوده و می توان از آنها در کارهای روزمره مانند اندازه گیری دمای آب، مواد غذایی یا محیط استفاده کرد؛ همچنین این حسگرها دارای کاربرد در تشخیص نشت گاز، تست‌های تشخیص مصرف الکل یا سیستم های امنیتی منازل هستند.

به گفته محققان، هزینه نصب حسگرهای مادون قرمز بر روی تلفن همراه هوشمند به مرور زمان کاهش می یابد، اگرچه پیش بینی می شود که سازندگان تلفن همراه از نصب این حسگرها برای اهداف دیگری استقبال می کنند.

۱۳۹۱/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...