نسخه چاپی

۵۰ حفار غیرمجاز آثار میراث فرهنگی استان سمنان دستگیر شدند

عکس خبري -?? حفار غيرمجاز آثار ميراث فرهنگي استان سمنان دستگير شدند

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۵۰ حفار غیرمجاز از ابتدای سال تا كنون توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره كل دستگیر شدند.

به گزارش نما ،ابوالقاسم کربلایی غلامی روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس بازدید های نظارتی محسوس و غیرمحسوس توسط نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان سمنان از ابتدای سال تاکنون ۶ دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: حفاران غیر مجاز پس از دستگیری و هماهنگی با مقام  قضایی و تشکیل پرونده به فرماندهی انتظامی معرفی و موضوع از طریق واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان پیگیری می شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: هموطنان و دوست داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با حفظ امانت داری از طریق سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند تا همکاران در کمترین زمان پس از تأیید صحت و سقم گزارش با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور قضایی به محل مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان سمنان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیازمند مشارکت همه‌جانبه شهروندان در معرفی حفاران و دلالان اشیای عتیقه است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: ۸۲ هزار و ۶۷۰ مورد بازدید از آثار تاریخی استان توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره کل از ابتدای امسال تا کنون انجام شد.

بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی(بخش تعزیرات)هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیا مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شود.

 

 

ایرنا

۱۳۹۸/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...