نسخه چاپی

دست نیاز به سوی تروریسم اقتصادی!

روز‌های سخت تحریم و بیماری كرونا هم نتوانسته است نگاه به خارج و بزك كردن چهره تروریستی امریكا نزد جماعت اصلاح‌طلب را تغییر دهد!

به گزارش نما روز‌های سخت تحریم و بیماری کرونا هم نتوانسته است نگاه به خارج و بزک کردن چهره تروریستی امریکا نزد جماعت اصلاح‌طلب را تغییر دهد!

روزنامه آرمان دیروز در یادداشتی با عنوان «اقدامات دیپلماتیک برای شکستن تحریم‌ها» بازهم به بهانه کرونا بی آنکه به اقدامات ضد انسانی امریکا در اعمال تحریم‌های ظالمانه اشاره کند، نوشت: «وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد ضرورت لغو تحریم‌ها علیه ایران در شرایطی که ایران در حال مبارزه همه‌جانبه با ویروس کرونا است نکات بسیار مطلوبی عنوان کرده است... بزرگ‌ترین مانعی که در این راستا وجود دارد تحریم‌های بانکی ایران و ورود به لیست سیاه FATF است که این امر را حتی در صورت موافقت اروپا زمانبر و محدود می‌کند».

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «اگر قرار بر این باشد که اقدامی جدی صورت گیرد... در این شرایط سخت قطعاً اقدامات دیپلماتیک می‌تواند راهگشا باشد و دستگاه دیپلماتیک کشورمان با اتکا به قوانین بین‌المللی که در این زمینه وجود دارد و با رایزنی‌های بیشتر با سایر کشور‌ها اقداماتی در راستای بهبود شرایط انجام دهد و کشور را از این فضای بسته ناخواسته خارج کند. دستگاه دیپلماسی اگر بتواند شرایط را به سمتی هدایت کند که به نحوی اجلاس ۱+۵ را با حضور امریکا تشکیل دهد می‌توان امیدوار بود که گامی در راستای کاهش تحریم‌ها برداشته شود».
آرمان برای توجیه پیشنهاد ملتمسانه خود نوشت: «جهانیان به این باور رسیده‌اند که این بیماری عملاً به یک تهدید جهانی تبدیل شده و نیاز است با همکاری یکدیگر در مقابل آن ایستادگی کنند. به علت آنکه امریکا در وهله اول یک پیام مثبت ارسال کرده است اگر ایران نیز پاسخی متناسب دهد امکان ارسال کمک‌های بین‌المللی در ظرفیت‌های محدود وجود دارد. در این شرایط قطعاً هیچ اقدامی خود به خود رقم نخواهد خورد و نیازمند تحرک دستگاه دیپلماسی است و به صورت یک طرفه نیز هیچ کشوری در این راه گامی بر نخواهد داشت».

برای اصلاح‌طلبان، گویی نه تحریم داروی بیماران ایرانی اهمیت دارد و نه گشایش اقتصادی برای مردم و نه عبور موفقیت‌آمیز از بحران جهانی شده کرونا. کارویژه این طیف، بزک چهره «چندش‌آور» امریکاست. این قبیل پیشنهاد‌های از سر ضعف و زبونی در حالی است که دولت امریکا بار‌ها ثابت کرده که به هیچ تعهدی پایبند نیست و نمی‌توان به وعده مقامات امریکایی اعتماد کرد. اما حالا آن جماعتی که دیروز «امضای وزیر خارجه امریکا را تضمین می‌نامیدند» مدعی هستند که امریکا برای همکاری با ایران پیام مثبت داده و ما نیز باید با پاسخ مثبت، تحریم‌ها را کاهش دهیم! دولت امریکا اگر واقعاٌحسن نیت داشت، بدون اجرای این نمایش مضحک، می‌توانست تحریم‌های دارویی ایران را ملغا کند. اما این دولت مستکبر صرفاً به دنبال بهانه برای از کار انداختن مؤلفه‌های قدرت کشورمان است.
منبع: روزنامه جوان

۱۳۹۸/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...