نسخه چاپی

آزادراه همت به كرج متصل شد

لحظاتی پیش و با افتتاح قطعات دوم و سوم آزادراه همت - كرج توسط رئیس جمهور، این آزادراه به كرج متصل شد و چهارمین مسیر بین پایتخت و استان البرز به بهره‌برداری رسید.


به گزارش نما، لحظاتی پیش و با حضور حسن روحانی رئیس جمهور قطعه دوم و قطعه سوم ادامه آزادراه همت تا کرج به بهره‌برداری رسید و کل مسیر آزادراه همت - کرج به طول 14.6 کیلومتر آماده بهره‌برداری شد.

اخبار سیاسی -در این مراسم وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و جمعی از مسئولان استان البرز نیز حضور دارند.

قطعه اول این آزادراه که از نظر طول مسیر کوتاه ترین آزادراه کشور است، از انتهای بزرگراه شهید همت در منطقه 22 تهران آغاز می‌شود و تا گرمدره ادامه دارد، این قطعه حدود 6 سال پیش افتتاح شد و زیر بار ترافیک رفت، طول این قطعه 5 کیلومتر است.

قطعه دوم این آزادراه از گرمدره تا شهرک جهان‌نما 5.1 کیلومتر طول دارد؛ همچنین قطعه سوم این آزادراه از شهرک جهان‌نما تا ابتدای جاده چالوس 4.5 کیلومتر طول دارد.

این مسیر آزادراهی دارای 6 باند رفت و برگشت است، همچنین یک باند اضطرار در دو طرف مسیر (رفت و برگشت) وجود دارد.

ارزش روز این آزادراه 14.6 کیلومتری 15 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

این مسیر آزادراهی چهارمین مسیر اتصال تهران به استان البرز است.

از مشخصات فنی این پروژه می‌توان به 12 میلیون متر مکعب عملیات خاکی اشاره کرد؛ این آزادراه دارای 2 تونل، یک پل قوسی فلزی به طول 100 متر و هفت دستگاه پل خاص است.

کاهش سالانه 293 میلیارد ریال در استهلاک خودرو، کاهش 117 میلیارد ریالی در تصادفات، کاهش 374 میلیارد ریالی در مصرف سوخت، کاهش 329 میلیارد ریالی در زمان سفر و کاهش 26 میلیارد ریالی در تولید آلاینده‌های زیست محیطی از مزایای این پروژه عنوان شده است.

* رقم عوارضی آزادراه همت تا کرج برای سواری 40 هزار ریال

طبق گفته امیر محمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، نرخ عوارضی سواری‌ها برای کل این مسیر آزادراه شامل قطعات 1، 2 و 3 رقم 40 هزار ریال و برای اتوبوس 75 هزار ریال است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی از آن منظر که مشکلاتی در پرداخت عوارض الکترونیک وجود دارد و صعب‌الوصول است اخذ عوارض در این آزادراه به صورت دستی انجام می‌شود.

وی گفته است که این رقم عوارضی برای کل مسیر شامل قطعات 1، 2 و 3 است.

۱۳۹۸/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...