نسخه چاپی

پیگیری معاون اول رئیس جمهور از وضعیت بیماری كرونا در لرستان

معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار لرستان، وضعیت این استان به لحاظ شیوع بیماری كرونا را جویا شد.


به گزارش نما، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور طی تماس تلفنی که با استاندار لرستان داشت، از آخرین وضعیت استان به لحاظ شرایط بیماری کرونا کسب اطلاع کرد.

اخبار سیاسی -معاون اول رئیس جمهور در این ارتباط ارائه گزارش مفصلی از چگونگی آخرین وضعیت استان به لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، شرح اقدامات انجام شده توسط ستاد مدیریت این بیماری در استان و مشکلات موجود را از زبان استاندار لرستان به شرح ذیل دریافت کرد.

تجهیز بیمارستان‌های مخصوص بیماران کرونایی

استاندار لرستان در این رابطه گفت: با مشاهده شدن نخستین افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه با توجه به حساسیت بالای موضوع در دستور کار قرار گرفت.

خادمی، افزود: در ابتدا ستاد مدیریت کرونا استان تشکیل، کمیته‌ها و اعضای آن مشخص شده متعاقباً وظایف و دستورالعمل‌ها به آنها ابلاغ شد.

وی، تصریح کرد: در گام بعدی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مجموعه کارکنان آن به عنوان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا مشخص و تمامی دستگاه‌های اجرایی ملزم به همکاری و تهیه امکانات دانشگاه علوم پزشکی استان شدند. از این رو تجهیز بیمارستان‌های مخصوص بیماران کرونایی در سطح استان سریعاً انجام و امکانات مورد نیاز کادر پزشکی در اختیار آنان قرار گرفت.

استاندار لرستان، بیان داشت: ساز و کار مبارزه با ویروس کرونا در استان لرستان بر پیشگیری از شیوع آن بنا شد و در همین خصوص موضوع فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به عموم مردم توسط رسانه‌ها، مطبوعات، فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز استان در دستور کار قرار گرفت.

مسافران به لرستان سفر نکنند

خادمی، افزود: در راستای عملیات پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا کمیته‌های استان اقداماتی از قبیل شناسایی اماکن پرخطر، ضدعفونی و گندزدایی آنها را به صورت شبانه روز در دستور کار قرار دارد و تاکنون زنجیر وار در حال انجام است.

وی، ادامه داد: تعطیلی مراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به ازدحام جمعیت در آنها همان ابتدا انجام شد و فرآیند آموزش به صورت مجازی صورت می‌پذیرد.

استاندار لرستان، عنوان کرد: لرستان با توجه به قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق از استان‌های پرتردد کشور به خصوص در ایام نوروز به شمار می‌رود و سالانه مقصد گردشگری بسیاری از مسافران نوروزی می‌باشد که طی اطلاعیه‌های جداگانه از هموطنان عزیز خواسته‌هایم با توجه به شرایط کنونی به لرستان سفر نکنند.

خادمی، تصریح کرد: طی فراخوانی که مخاطب آن کسبه و بازاریان بودند از آنان خواسته شد در شرایط کنونی که ویروس کرونا در اماکن پر جمعیت خطر بیشتری را متوجه مردم می‌کند با در نظر گرفتن نظر گرفتن حساسیت موضوع به تعطیلی این اماکن اقدام کنند.

وی، افزود: استقرار اکیپ‌های تشخیص مبتلایان به این ویروس در ورودی‌های استان از دیگر اقداماتی است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر استان شبانه روز در حال انجام است و در صورت برخورد با مورد مشکوک ضمن هدایت آنها به محل‌های خاص تدارک دیده شده، جهت انجام آزمایشات به کادر درمانی معرفی می‌شوند تا مراحل درمان آنها انجام شود.

ایجاد نقاهتگاه بیماران بهبود یافته

استاندار لرستان، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌ها جهت توزیع اقلام بهداشتی و ارائه آموزش‌ها طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به صورت مدون و برنامه ریزی شده در حال انجام است. همچنین پزشکان نامی استان نیز آموزش‌ها و آگاهی‌بخشی به مردم مناطق مختلف شهرستان‌های استان را به صورت دوره‌ای انجام می‌دهند.

خادمی، گفت: از همان ابتدای تشکیل ستاد مدیریت کرونا موضوع تأمین مایحتاج و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم به عنوان یک ضرورت شناسایی و این اقلام توسط اعضای ستاد و با کمک تشکل‌های مردم نهاد در داروخانه‌های سطح استان و مناطق حاشیه نشین به صورت دوره‌ای در حال توزیع می‌باشد.



وی، عنوان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا و تأثیر آن بر بازار با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز ۹۹ اقدامات در زمینه تأمین مایحتاج اولیه مردم مانند تهیه گوشت، برنج، مرغ، میوه و اقلامی از این دست توسط ستاد انجام و بازار استان از این لحاظ مشکلی نخواهد داشت.

استاندار لرستان ، افزود: با توجه به پایان دوره درمان برخی از مبتلایان به ویروس کرونا و گذراندن دوره نقاهت آنان، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سپاه حضرت ابوالفضل استان محلی به عنوان نقاهتگاه این بیماران تجهیز شده است که در صورت لزوم بیماران بهبود یافته جهت گذراندن دوره نقاهت به این محل منتقل و سپس مرخص خواهند شد.

خادمی، یادآور شد: طبق آخرین آمارهای واصله از دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان تعداد مبتلایان به این ویروس در استان تا پایان روز ۲۵ اسفند ماه که آزمایش آنها مثبت اعلام شده ۲۸۹ نفر ذکر شده که از این تعداد متأسفانه ۲۵ نفر فوتی، ۴۹ نفر بهبود یافته، ۱۳۵ نفر بستری و ۸۰ نفر دیگر به صورت مراقبت در منزل می‌باشند.

۱۳۹۸/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...