نسخه چاپی

تاثیر كرونا بر بزرگترین رزمایش ناتو

وزارت دفاع آمریكا از كاهش شمار نظامیان این كشور در رزمایش بزرگ ناتو به دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع ویروس كرونا خبر داد.

به گزارش نما، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد میزان و دامنه مشارکت خود در رزمایش «۲۰۲۰ مدافع اروپا» را به طور قابل توجهی کاهش خواهد داد.

اخبار بین الملل- نزدیک به ۲۰ هزار سرباز آمریکایی، که قرار بود در رزمایش عظیم ۳۷ هزار نفری با نظامیان ۱۸ کشور دیگر عضو ناتو شرکت کنند، در صورتی که به اروپا اعزام شده اند، به کشورشان بازگردانده می‌شوند.

ستاد نیرو‌های ارتش آمریکا در اروپا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد از ۱۳ مارس تمامی انتقال پرسنل و تجهیزات آمریکا به اروپا متوقف شده است. تمرینات مربوط به رزمایش مدافع اروپا در بخش‌های مختلف برگزار نخواهد شد. نیرو‌هایی که پیشتر برای تمرینات مرتبط با رزمایش به اروپا، اعزام شده اند، به آمریکا بازمی‌گردند.
فرماندهی نیرو‌های آمریکا در اروپا از اشاره به شمار دقیق سربازانی که در این رزمایش شرکت می‌کنند خودداری کرد و گفت: هنوز جزئیات این برنامه با متحدان ما در حال بررسی و گفت‌وگو است. این مقام آمریکایی ابراز امیدواری کرد حداقل کاهش را در خصوص میزان مشارکت در این رزمایش داشته باشیم.

این مقام پنتاگون اعلام کرد: سلامت، امنیت و آمادگی نیرو‌های نظامی، غیرنظامی و اعضای خانواده هایشان دغدغه اولیه ماست.

در ابتدا قرار بود رزمایش ۲۰۲۰ مدافع اروپا بزرگترین رزمایش ناتو در ۲۵ سال اخیر باشد و بخش عمده‌ای از تمرینات آن در ماه آوریل و می‌برگزار شود. قرار بود این تمرینات در ۶ کشور اروپایی بلژیک، هلند، آلمان، لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی برگزار شود.

پیشتر سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه برگزاری چنین رزمایشی را نشان دهنده عدم تمایل ناتو برای کاهش تنش‌ها با مسکو دانست.

۱۳۹۸/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...