نسخه چاپی

افزایش 30 درصدی دستمزد با 3 شرط!

رئیس كانون عالی انجمن‌ صنفی كارگران گفت:‌ در جلسه شورای عالی كار، كارگران پیشنهاد افزایش 30 درصدی دستمزد را به همراه 3 شرط به اعضا ارائه كردند.

غلامرضا خادمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به جلسه دیروز شورای عالی کار به منظور تعیین حداقل دستمزد کارگران اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان تشکل‌های کارگری پیشنهادات و پیش‌بینی‌ها در خصوص هزینه سبد خانوار کارگری و تورم را به اعضای شورا ارائه کردند که در آن تورم 30 درصدی در نظر گرفته شده است.

این فعال کارگری افزود: همچنین شروط تضمین پرداخت حداقل دستمزد از سوی کارفرمایان، پرداخت بخشی از سبد هزینه کارگران از طریق کارت‌های اعتباری به اعضاء ارائه شد.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با بیان اینکه تاکنون نرخ رسمی از تورم به شورای عالی کار ارائه نشده تصریح کرد: مسئولان دولتی در این خصوص اظهارنظری نکرده‌اند و منتظر استعلام از بانک مرکزی هستند.

خادمی‌زاده از تشکیل جلسات بعدی شورای عالی کار در روز شنبه و سه‌شنبه هفته آینده خبر داد و بیان داشت: کارفرمایان اعضای شورای عالی کار در این جلسه به افزایش حداقل 20 درصد موافق هستند و دولت نیز معتقد است در صورت توافق کارفرمایان و کارگران مشکلی با این موضوع ندارد.

به گفته این فعال کارگری نماینده دولت معتقد است هر چه ضریب افزایش حداقل دستمزد کمتر باشد که نشان‌دهنده تورم پایین در کشور است استقبال می‌کند.

وی افزود:‌ سال گذشته نیز برای تعیین حداقل دستمزد کارگران نمایندگان دولت موافق افزایش 15 درصدی بوده، در صورتی که این موضوع توافق نمایندگان کارگر و کارفرما بود که در نهایت با اصرار دولت 9 درصد تعیین شد، اما مسئولان عنوان کردند که این رقم توافق کارگران و کارفرمایان بوده است.

۱۳۹۰/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...