نسخه چاپی

برنامه‌های دولت آتی مامور تشكیل كابینه عراق

مامور تشكیل كابینه عراق طی نطقی تلویزیونی برنامه‌های دولت آتی خود رابرشمرد و گفت كه برای برگزاری انتخابات ظرف نهایتا یك سال تلاش می‌كند.

به گزارش نما، «عدنان الزرفی» مامور تشکیل کابینه عراق شامگاه سه شنبه طی نطقی تلویزیونی اولویت‌های دولت آتی خود را برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، الزرفی ضمن تقدیر از «برهم صالح» رئیس جمهور عراق و رهبران گروه‌های سیاسی و اعضای پارلمان این کشور که به او ماموریت تشکیل کابینه را دادند از آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر دینی هم تشکر کرد و گفت: «ایشان ثابت کردند که از همه خواسته‌های ملت عراق از زمان سقوط رژیم سابق تاکنون حمایت می‌کنند و در سخت‌ترین شرایط هم پشتیبان ملت و حکومت عراق بودند.»

الزرفی تاکید کرد که دولت او تلاش خواهد کرد تا یک انتخابات آزاد و شفاف را با همکاری نماینده سازمان ملل در عراق طی نهایتا یک سال از زمان تشکیل دولت برگزار کند و همه ملزومات حمایت لجستیک را برای کمیته عالی انتخابات ارائه دهد تا زمینه مناسب برای برگزاری انتخابات آتی فراهم شود.

مامور تشکیل کابینه عراق همچنین بر تلاش برای مقابله با خطر شیوع ویروس کرونا و حمایت از ستاد بحران مقابله با این ویروس تاکید کرد.

وی بر ضرورت تعجیل در ارسال بودجه سال 2020 به پارلمان برای تصویب آن تاکید کرد و گفت: : این امر پس از بررسی احتمال افزایش درآمدها به ویژه درآمدهای غیرنفتی و کاهش هزینه‌های غیر ضروری برای رفع کسری مالی و انجام اقدامات لازم برای رفع پیامدهای افت شدید قیمت نفت خواهد بود.

مامور تشکیل کابینه عراق همچنین بر لزوم همکاری برای محصور کردن اسلحه در دست دولت، از بین بردن تمام مظاهر مسلحانه، گسترش اقتدار دولت و ترویج احیای صلح کامل و همزیستی مدنی بین همه اقوام و طوائف مختلف همه به یک اندازه و بدون تبعیض تأکید کرد.

الزرفی بر حفظ امنیت تظاهرات‌کنندگان و فعالان و تأکید بر مصون بودن آنها از هر گونه تعرض و پاسخگویی به مطالبات مشروع آنها در دستیابی به عدالت اجتماعی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی و ارتقاء سطح خدمات اساسی تاکید کرد و گفت که به تعقیب قاتلان و افشای هویت افرادی که عامل مجروح شدن هزاران تظاهرات‌کننده مسالمت آمیز و نیروهای مسلح بودند متعهد است و آنها را تحویل عدالت می‌دهد و خانواده‌های شهدای قربانیان اعتراضات را تکریم و به مجروحین نیز برای درمان توجه خواهد کرد.

وی اضافه کرد که یکی از اولویت‌های دولت وی اتخاذ سیاست خارجی براساس اصل عراق اول و پرهیز از درگیری‌های منطقه‌ای و بین المللی است که باعث می‌شود عراق عرصه‌ای برای تسویه حساب‌ها باشد به طوری که عراق در درجه اول برای عراقی‌ها باشد و منافع عراق، قطب نمایی خواهد بود که جهت مواضع و روابط را تعیین می‌کند.

الزرفی همچنین بر تلاش برای تقویت روابط با همه کشورهای همسایه ، منطقه و جامعه جهانی بین المللی تاکید کرد به گونه‌ای که استقلال عراق را به عنوان یک کشور مستقل یک شریک اصلی و فعال در مبارزه با تروریسم جهانی و یک عامل ثبات در منطقه حفظ کند.
وی همچنین بر ضرورت بازگشت آوارگان به شهرها و روستاهایشان و تأمین معیشت امن و الزامات زندگی مناسب اشاره کرد.

مامور تشکیل کابینه عراق بر ضرورت مقابله قاطع با فسادهای شایع در وزارتخانه‌های دولت و نهادهای مختلف و قطع دست عاملان فساد و اطمینان از پیگرد قانونی آنها و بازگرداندن پول به غارت رفته تأکید کرد.

وی قول داد که برای ایجاد فضای سرمایه گذاری جذاب برای سرمایه های داخلی و خارجی تلاش کند.

الزرفی همچنین قول داد برای ایجاد فضای سرمایه گذاری جذاب برای سرمایه های داخلی و خارجی تلاش کند و از بخش خصوصی برای مشارکت جدی در بازسازی و فراهم کردن فرصت های شغلی بیشتر و حرکت چرخ اقتصاد پشتیبانی کند.

الزرفی بر تلاش برای حل مشکلات برجسته با دولت منطقه کردستان و ارائه پشتیبانی لازم به استان‌ها و دولت‌های محلی و دستیابی به راه حل‌های جدی برای رفع همه موانع تاکید کرد.

وی همچنین بر توسعه نهادهای امنیتی و نظامی و پشتیبانی از الحشد الشعبی و نیروهای پیشمرگه به عنوان بخشی از سیستم نظامی این کشور و همچنین بر ادامه مقابله با بقایای داعش و کنترل مرزها به منظور حفظ امنیت عراق و حاکمیت آن تاکید کرد.

مامور تشکیل کابینه عراق از اعضای مجلس نمایندگان و نیروهای سیاسی خواست که درتشکیل دولت وی کمک کنند تا کشور از شرایط فعلی و خارج شود و بازسازی کشور را بر پایه های سالم آغاز کنند. به گونه‌ای که شهروندان در آن در کمال آزادی عدال، شرافت و صلح زندگی کنند.
منبع: فارس

۱۳۹۸/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...