نسخه چاپی

ساخت بیمارستان سریع النصب مقابله با ویروس كرونا در ۲۰ روز

محمد اسلامی گفت: طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته بیمارستانی با مساحت ۳۵۰ متر فضا برای مقابله با ویروس كرونا به مدت ۲۰ روز قرار است ساخته شود.


به گزارش نما، سعید محمد اسلامی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) ضمن تبریک سال نو در خصوص شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و همکاری نهاد‌های مختلف اظهار کرد: بعد از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص همکاری بیشتر نیرو‌های مسلح با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دولت جهت حل مشکل ویروس منحوس کرونا بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در دو حوزه مجموع قرارگاه سازنده خاتم الانبیا(ص) اعلام آمادگی کرد.

اخبار اقتصادی - محمد بیان کرد: گفتنی است این قرارگاه زیر مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؛ همچنین سپاه از ناحیه بسیج سازندگی و نیرو‌های استانی خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهد و بیشتر در بخش‌های فنی و مهندسی فعالیت دارد.

وی در خصوص احداث بیمارستان‌ها بیان کرد: ویروس کرونا در سطح کشور در حال فراگیری است، پس نیاز است بیماران بعد از گذراندن دوره نقاهت خود در بیمارستان‌ها در فضا‌هایی آرام استراحت کنند که این فضا‌ها را می‌توان به صورت آماده در مصلی‌ها و ورزشگاه‌ها فراهم کرد. اما با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیم داریم بیمارستان‌ها سریع النصب و سریع الاحداث را در دستور کار قرار دهیم.

سردار محمد بیان کرد: قرار است اولین مجموعه بیمارستانی را که حدود ۳۵۰ متر فضا دارد در کنار بیمارستان امام حسین (ع) در خیابان شهید مدنی در زمینی با مساحت ۴ هزار متر مربع احداث کنیم. طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته این فضای بیمارستانی در کمترین زمان ممکن حداقل ۲۰ روزه ساخته می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: لازم به ذکر است این بیمارستان تمام مشخصه‌های استاندارد از لحاظ کیفی و تجهیزاتی را دارد و در صورت امضای تفاهم نامه در مدت ۲۰ روز این بیمارستان با ۳۵۰ تخت خواب تکمیل می‌شود.

وی گفت: هر زمانی که تفاهم نامه بین ما و وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شود عملیات ساخت بیمارستان را آغاز می‌کنیم. بخش هزینه تجهیزات و بخش‌های عمرانی را متری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفتیم. تمام هزینه‌ها فاکتور گرفته می‌شود و کل هزینه احداث را با توجه به ایام تعطیلی و طول کشیدن گردش مالی تامین کرده ودر اختیار موسسه مجری قرار می دهیم و قرار است همین امروز شروع به خرید تجهیزات کار کنند.
فعالیت سه شیفت برای ساخت تجهیزات بیمارستان مقابله با ویروس کرونا

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: همکاران ما در ایام عید به صورت سه شیفت فعالیت دارند تا بتوانیم در مدت کوتاه پروژه را به اتمام برسانیم. البته در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها هم در صورت نیاز می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد شده و خدمت رسانی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای ساخت بیمارستان ۳۵۰ تخته کمی دیر اقدام نکردید؟ گفت: قرار سازنده خاتم الانبیا(ص) اجرا کننده این طرح است و شروع زودتر مستلزم درخواست زودتر بود و ما نمی‌توانیم مستقیم وارد موضوع شویم.

این مقام مسئول بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی چند روز گذشته برای ساخت بیمارستان درخواست کرد و در حال حاضر تفاهم نامه بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و وزارت بهداشت امضا نشده است.

​سردار محمد با اشاره به اینکه وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان دیر درخواست کرد، ادامه داد: دلیل دیر اعلام آمادگی کردن وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان شاید استفاده از مصلی ها، ورزشگاه‌ها بود که با گذشت زمان پی برد نیازمند ساخت بیمارستان هستیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ابراز کرد: علاوه بر تفاهم نامه و احداث بیمارستان بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) قرار شد در سطح شهر‌ها خدماتی ارائه شود، به طور مثال در منطقه ۲۲ گانه شهر تهران ۳۵۴ محله وجود دارد که بسیج مردمی و محلی به صورت خود جوش جهت خدمت رسانی به مردم تشکیل شده است.

وی در پایان بیان کرد: قرار دادی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال منعقد شده است که این مبلغ توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) تامین شده است و تجهیزات پزشکی، مواد ضدعفونی کننده، ماسک به صورت خود جوش در اختیار محله‌ها قرارمی گیرد. گفتنی است ما این مواد را در اختیار بسیج‌های مردمی و محلی قرار داده و آن‌ها به طور مستقیم در اختیار مردم قرار می‌دهند.

۱۳۹۸/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...