نسخه چاپی

قشقاوی: به خاطر تحریم‌های آمریكا امكان خرید دارو برای مقابله با كرونا را نداریم

سفیر ایران در اسپانیا گفت: ایران تنها كشور جهان است كه به علت تحریم‌های بانكی آمریكا، امكان خرید دارو و تجهیزات پزشكی از بازارهای جهان برای مقابله با كرونا را ندارد.


به گزارش نما، «حسن قشقاوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در گفتگوی اختصاصی با خانم «ایگلسیاس» مدیر بخش بین‌الملل روزنامه لاراسون چاپ اسپانیا گفت: به علت تحریم‌های بانکی آمریکا، ایران تنها کشور جهان است که در این شرایط سخت مبارزه با شیوع کرونا، مطلقا امکان خرید دارو و تجهیزات پزشکی از بازارهای جهان را ندارد، زیرا هرگونه تبادل بانکی، مستلزم دریافت مجوز از دفتر کنترل دارایی‌های آمریکا (اوفک ) است که این دفتر اجازه این کار را به بانک‌ها و شرکت‌های خارجی نمی‌دهد.

اخبار سیاسی - قشقاوی این را یک ظلم آشکار و کاملا مغایر با اصول بشردوستانه توسط یک قدرت زورگو و یکجانبه‌گرا خواند.

وی افزود: آمریکایی‌ها از شیوع کرونا به عنوان مکمل حلقه فشار حداکثری علیه ایران استفاده می‌کنند و با تولید «فیک نیوزها» و دامن زدن به شایعات و جعل اخبار بی پایه و اساس، از طریق امپراتوری رسانه‌ای وابسته به خود، اعم از رسانه‌های فارسی زبان و غیره، تلاش وسیعی دارند تا افکار عمومی جهان را از اقدامات ضد بشری خود، منحرف کنند.

قشقاوی در این مصاحبه به سوالات متعدد درباره زمان آغاز انتشار این ویروس در ایران، سیاست‌های پیشگیرانه وزارت بهداشت و برگزاری انتخابات مرحله اول و دوم انتخابات مجلس و ... پاسخ داد.


۱۳۹۸/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...