نسخه چاپی

كاتب: برگزاری جلسات مجازی مجلس خلاف صریح آیین نامه داخلی پارلمان است

رئیس كمیسیون آیین نامه داخلی مجلس، گفت: برگزاری جلسات مجازی مجلس خلاف صریح آیین نامه داخلی مجلس است.


به گزارش نما، غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه مجازی مجلس، اظهار داشت: برگزاری جلسات علنی قوه مقننه به صورت مجازی خلاف صریح آیین‌نامه داخلی پارلمان است.

اخبار سیاسی - وی در همین راستا افزود: آیین‌نامه داخلی مجلس برای تشکیل جلسات علنی قوه مقننه صراحت دارد که باید در محل مجلس برگزار شود و محل آن را مشخص کرده است؛ یعنی برای مثال اگر بنا به دلایلی قرار شود تا یک یا دو جلسه علنی در محل مجلس قدیم برگزار شود، نیاز به رأی‌گیری از نمایندگان دارد.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه برگزاری جلسات علنی و حتی جلسات کمیسیون‌های تخصصی به صورت مجازی معنی ندارد، ادامه داد: برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نیز به صورت مجازی خلاف صریح آیین‌نامه است؛ یعنی اگر بنا به دلایلی جلسه کمیسیون در محلی خارج از مجلس برگزار و تصمیماتی اتخاذ شود، طبق آیین‌نامه تصمیمات باید مجدداً در جلسه علنی کمیسیون در محل مجلس مطرح، بررسی و از اعضا رأی‌گیری شود تا مبنای قانونی پیدا کند.

کاتب خاطرنشان کرد: آنچه که امروز نیاز اساسی ما است رعایت سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در نظام قانون‌گذاری است. ماده 17 سیاست‌های ابلاغی بر احترام به قانون و تمکین از آن صراحت دارد. ما که خودمان قانون‌گذار هستیم باید خودمان محور الگوی اجرای قانون باشیم نه اینکه خودمان مبدا تفسیر و فرار از قانون باشیم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس با بیان اینکه ضرورتی ندارد که جلسات علنی مجلس به صورت مجازی برگزار شود، بیان داشت: می‌توان پس از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا و با اجازه ستاد مقابله با این ویروس مجددا جلسات علنی مجلس طبق روال گذشته برگزار شود.

۱۳۹۸/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...