نسخه چاپی

انتقاد سازمان بهداشت جهانی از ناكافی بودن اطلاعات كرونا در خاورمیانه

مدیر منطقه شرق مدیترانه در سازمان بهداشت جهانی از كشورهای خاورمیانه درخواست كرد درخصوص آمار مبتلایان و جان باختگان در اثر ابتلا به ویروس كرونا اطلاعات كافی در اختیار این سازمان قرار دهند.


به گزارش نما، سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه اعلام کرد کشورهای خاورمیانه باید اطلاعات بیشتری در خصوص موارد ابتلا به ویروس کرونا ارائه کنند.

اخبار سیاسی - « احمد المنظری » مدیر منطقه شرق مدیترانه در سازمان بهداشت جهانی گفت، رویکرد منطقه‌ای در قبال مبارزه با ویروس کرونا «نامتناسب» است و باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی در یک کنفرانس ویدئویی با خبرنگاران گفت، تقویت دسترسی به اطلاعات به سازمان بهداشت جهانی این اجازه را می‌دهد که شیوع ویروس کرونا را با دقت ردیابی کند و اقدامات عمومی لازم را با سرعت بیشتری به کار بگیرد.

المنظری گفت: «متأسفانه حتی امروز که شرایط بحرانی شده است، اطلاعات مربوط به ویروس کرونا به شکلی ناکافی توسط برخی کشورها به سازمان بهداشت جهانی مخابره می‌شود».

وی افزود سازمان بهداشت جهانی در راستای پایش، افزایش تست‌های کرونا و حمایت از خانواده‌هایی که از بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» مراقبت می‌کنند یا تحت قرنطینه قرار دارند تلا‌ش‌های متعددی انجام داده است.

المنظری گفت: «اما تلاش بیشتری باید انجام شود. در بسیاری از کشورها هنوز زمان برای شتاب بخشیدن به تلاش‌ها وجود دارد».

به جز ایران که آمار مشخصی درباره مبتلایان و قربانیان ارائه می‌کند، در دیگر کشورهای خاورمیانه که آمار پایینی را اعلام کرده‌اند این نگرانی وجود دارد که شمار واقعی مبتلایان بسیار بیشتر باشد.

چند روز پیش حساب کاربری دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی در توئیتر نوشت: «نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران از ایجاد مراکز درمانی برای پذیرش مبتلایان رو به بهبود کووید-۱۹ و مبتلایان خفیف در مواقع لزوم تحت تأثیر قرار گرفت».

این سازمان بیان داشت ایران، علی‌رغم کمبود تجهیزات نهایت تلاش خودش را برای مبارزه با کرونا به کار بسته است.

۱۳۹۸/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...