نسخه چاپی

ترس و هشدار شهردار نیویورك نسبت به شیوع كرونا در آمریكا

«بیل دی بلازیو» شهردار دموكرات شهر نیویورك گفت ارتش آمریكا به جای آنكه در خطوط مقدم (مبارزه با كرونا) باشد در پایگاه‌های خود مستقر است.


به گزارش نما، «بیل دی بلازیو» شهردار دموکرات شهر نیویورک در گفتگو با شبکه ان بی سی نیوز آمریکا درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور گفت: حقیقتی که شهروندان نیویورک و همه آمریکایی‌ها مستحق شنیدن آن هستند این است که اوضاع دارد بدتر می‌شود. در واقع اوضاع در ماه آوریل و مه بسیار بدتر خواهد شد.

اخبار بین الملل- وی ادامه داد: هم اکنون ما (در شهر نیویورک) یک سوم موارد ابتلا (به کرونا ) در کشور (آمریکا) را داریم که بدتر هم خواهد شد. دو سوم موارد ابتلا هم در ایالت نیویورک قرار دارند که اوضاع بدتر خواهد شد. رئیس جمهور آمریکا اهل شهر نیویورک است، ولی او کمترین تلاش را برای کمک به زادگاهش انجام نمی‌دهد. من بار‌ها درخواست بسیج کردن امکانات ارتش آمریکا را مطرح کردم، من درخواست کردم که قانون تولید دفاعی مورد استفاده قرار گیرد تا ما بتوانیم به تجهیزاتی مثل دستگاه‌های تنفس مصنوعی دست یابیم - تا افرادی که امکان زنده ماندن آن‌ها با این دستگاه‌ها وجود دارد - جان خود را از دست ندهند.

شهردار نیویورک افزود: نمی‌توانم صریح‌تر از این بگویم که اگر رئیس جمهور اقدام نکند افراد‌، جان خود را از دست خواهند داد در حالی که (اگر رئیس جمهور اقدام کند) زنده می‌مانند. سالمندان و اعضای خانواده‌ها جان خود را از دست خواهند داد. ارتش آمریکا ظرفیت‌های پزشکی فوق العاده‌ای در اختیار دارد که به جنگ‌ها اختصاص یافته است. آن‌ها می‌توانند هر وضعیتی را مدیریت کنند، اما همه پرسنل نظامی که آموزش‌های پزشکی دیده اند باید به مکان‌هایی مثل نیویورک اعزام شوند که این بحران در آنجا بسیار عمیق است. آن‌ها باید همین الان اعزام شوند. دولت آمریکا هم اکنون با تمام ظرفیت خود عمل نمی‌کند. قانون تولید دفاعی در حال فعال شدن است، ولی ما هیچ نشانه‌ای در اختیار نداریم که هیچ کارخانه‌ای به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته کار کند، ما شاهد انتقال هیچ گونه محموله‌ای از این کارخانه‌ها نیستیم.

دی بلازیو ادامه داد: ارتش آمریکا به جای آنکه در خطوط مقدم (مبارزه با کرونا) باشد در پایگاه‌های خود مستقر است. ما نمی‌توانیم با این مسئله آرام برخورد کنیم. از همین لحظه به بعد دولت فدرال ما باید در این نبرد حضور یابد نه اینکه در حاشیه نبرد باشد. من دنبال مقصر نیستم بلکه نگرانی من نجات دادن جان انسان‌ها است. من هم اکنون شاهد حضور دولت فدرال نیستم. ماه آوریل از ماه مارس بدتر خواهد بود و می‌ترسم که ماه مه بدتر از آوریل باشد. به صراحت باید بگویم که اوضاع بدتر و بدتر خواهد شد.

شهردار نیویورک گفت: چیزی که باعث پیشرفت (در جلوگیری از شیوع کرونا) می‌شود پرهیز واقعی و همیشگی از ارتباطات اجتماعی و اجرای این تدابیر است. همچنین بیمارستان‌ها باید کارایی داشته باشند. با عمیق‌تر شدن بحران، کارکنان بخش درمان باید از یک نقطه از کشور به نقطه دیگر منتقل شوند، چون این بحران یک واقعیت ملی است. تدارکات و تجهیزات باید به مکان‌هایی که بیشترین نیاز‌ها را دارند منتقل شود. اگر مردم شاهد کارایی نظام (درمانی) باشند نشانه پیشرفت است، اما اگر نظام درمانی آن هم در قرن ۲۱ به علت انفعال دولت کارایی نداشته باشد چه می‌شود؟

تازه‌ترین آمار رسمی نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ هزار و ۹۶۰ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و ۹۴ نفر نیز جان خود را از دست دادند. با این جهش عجیب، تاکنون ۳۸ هزار ۱۶۷ نفر آمریکایی به کرونا مبتلا و ۳۹۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

۱۳۹۹/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...