نسخه چاپی

آمریكا از آزادی «جلال روح‌الله نژاد» انتقاد كرد

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای از فرانسه بابت آزادی مهندس «جلال روح‌الله نژاد» انتقاد كرده است. در این بیانیه آمریكا مدعی شده كه فرانسه به تعهدات خود در چارچوب یك معاهده دوجانبه استرداد مجرمین پایبند نبوده است.


به گزارش نما، این وزارتخانه طی بیانیه‌ای از فرانسه بابت آزادی مهندس « جلال روح‌الله نژاد » انتقاد کرده است. در این بیانیه آمریکا مدعی شده که فرانسه به تعهدات خود در چارچوب یک معاهده دوجانبه استرداد مجرمین پایبند نبوده است.

اخبار سیاسی- در ادامه این بیانیه از اقدام فرانسه ابراز تاسف شده و آمده است: «آمریکا عمیقاً تأسف خودش را از تصمیم یکجانبه فرانسه برای آزادی جلال روح‌الله‌نژاد ابراز می‌کند».

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: «آمریکا اتهامات مهمی علیه روح‌الله نژاد مبنی بر صادرات غیرقانونی تجهیزات دارای کاربری‌های نظامی و نقض قوانین تحریم‌ها مطرح کرده بود».

وی که متهم به دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران شده بود، چندی پیش پس از تلاش‌های گسترده نهادهای مختلف به میهن‌مان بازگشت. وی پیش از این قرار بود به مقامات آمریکایی تحویل داده شود.

روح‌الله نژاد در نیمه بهمن سال ۹۷ پس از ورود به شهر نیس فرانسه به سفارش مقامات قضایی آمریکا بازداشت شد. پس از آن با فشار آمریکا و همکاری نظام قضایی فرانسه با واشنگتن قرار استرداد وی به آمریکا صادر شد. علی‌رغم این، پس از تلاش گسترده نهادهای ایرانی، وی روز اول فرودین وارد کشورمان شد.

۱۳۹۹/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...