نسخه چاپی

مردان كی‌روش در انتظار استرالیا یا كره‌جنوبی

تیم ملی كشورمان در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2014 با ژاپن همگروه نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرحله اول گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در قاره آسیا چهارشنبه شب گذشته با برگزاری هفته ششم رقابت‌ها و مشخص شدن چهره 10 تیم صعود کننده به دور دوم گروهی به پایان رسید.

بر همین اساس تیم‌های ملی عراق، کره‌‌جنوبی، ازبکستان، استرالیا، ایران اردن، لبنان، ژاپن، عمان و قطر منتظر هستند تا روز جمعه نوزدهم اسفند در کوالالامپور مالزی و پس از قرعه کشی که در مقر AFC انجام ‌می‌شود در دو گروه 5 تیمی تقسیم شوند تا مهم‌ترین قسمت کار برای گرفتن بلیت جام جهانی 2014 برزیل برای این تیم‌ها آغاز شود.

با اعلام فیفا قرار است آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی کشورهای جهان یعنی رده‌بندی از 15 فوریه تا 7مارس 2012 ملاکی باشد برای گروه بندی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا. به این ترتیب که دو تیم برتر آسیا یعنی استرالیا و کره جنوبی به عنوان سید یک و سرگروه قرار می‌گیرند و تیم‌های سوم و چهارم آسیا یعنی ژاپن و ایران به عنوان سید 2 هر کدام با یکی از دو تیم کره جنوبی و استرالیا همگروه خواهند شد و این موضوع بدین معناست که ایران و ژاپن در دور دوم گروهی همگروه نخواهند شد.

در زیر نگاهی می‌اندازیم به تیم‌های برتر آسیا در آخرین رده‌بندی اعلام شده فیفا:

1- استرالیا

2- کره‌جنوبی

3- ژاپن

4- ایران

5- ازبکستان

6- چین

7- عراق

8- اردن

9- قطر

10- عربستان

11 - عمان

12 - بحرین

13- کویت

14-ویتنام

15-کره شمالی

16-امارات

17- لبنان

با اینکه 17 تیم فوق در آخرین رده‌بندی فیفا رده‌های اول تا هفدهم آسیا را به خود اختصاص دادند اما مدعیانی همچون چین، عربستان، بحرین، کویت و کره شمالی که رده‌های ششم، نهم، دهم، سیزدهم و پانزدهم آسیا را در اختیار دارند از صعود به دور دوم مقدماتی جام جهانی بازماندند تا ضمن کم شدن تعداد مدعیان جدی صعود به جام جهانی 2014، عمان، لبنان، قطر و اردن به جای تیم‌های حذف شده راهی مرحله سرنوشت‌ساز رقابت‌ها شوند.

بنابراین در سیدبندی فیفا برای مشخص شدن هر یک از دو گروه، تیم‌های استرالیا و کره‌جنوبی به عنوان سید یک و سرگروه قرار می‌گیرند، ژاپن و ایران به عنوان تیم‌های سوم و چهارم آسیا در سید 2، ازبکستان و عراق به عنوان تیم‌های پنجم و هفتم آسیا(با توجه به حذف چین) در سید 3، اردن و قطر به عنوان تیم‌های هشتم و نهم آسیا در سید 4 و عمان و لبنان به عنوان تیم‌های یازدهم و هفدهم آسیا در سید 5 قرار خواهند گرفت تا هر کدام از تیم‌های فوق جایگاه خود را پس از قرعه‌کشی که جمعه 19 اسفند برگزار می‌شود، شناسایی کنند.

به این ترتیب تیم ملی کشورمان که با ژاپن در سید دو قرار دارد با یکی از 4 "زوج - تیم" زیر در مرحله حساس بعدی همگروه خواهد شد:

استرالیا یا کره‌جنوبی(سید یک)

ازبکستان یا عراق (سید سه)

اردن یا قطر (سید چهار)

عمان یا لبنان (سید پنج)

با توجه به مجموعه عوامل از جمله شرایط تیم‌ها در آخرین رده‌بندی فیفا و همچنین نحوه صعود هر تیم از گروه‌های پنج‌گانه مرحله اول که میزان قدرت هر تیم را مشخص می‌کند، همگروه شدن ایران با استرالیا، ازبکستان، اردن و عمان یک احتمال است و احتمال دیگر این است که تیم ملی کشورمان با کره جنوبی، عراق، قطر و لبنان همگروه شود.

در پایان مرحله دوم گروهی مقدماتی جام جهانی تیم‌های اول و دوم هر گروه به طور مستقیم به جام جهانی 2014 برزیل صعود خواهند کرد و تیم برتر پلی‌آف قاره آسیا (برنده مصاف تیم‌های سوم دو گروه) در یک دیدار پلی‌آف دیگر برای راهیابی به جام جهانی با نماینده آمریکای جنوبی رو در رو خواهد شد.

قرار است مهدی مهدوی کیا و کارلوس کی‌روش روز جمعه هفته جاری به نمایندگی از کشورمان در مراسم قرعه‌کشی حضور داشته باشند و امیدواریم دست کاپیتان سابق تیم ملی در برداشتن قرعه حریفان کشورمان خوب باشد تا بتوانیم با موشک راهی جام جهانی شویم.

۱۳۹۰/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...