نسخه چاپی

برخی از اصولگرایان باید توبه كنند!

مطهری مدعی شد: معتقدم كه اصلاح‌طلبان باید به‌صورت فعال در انتخابات آینده شركت كنند و اگر بنا بر توبه باشد، برخی از اصولگرایان هم باید توبه كنند چراكه آنان هم در ایجاد مسائلی نقش داشتند!

به گزارش نما، علی مطهری، نماینده خبرساز مجلس نهم در گفت وگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان، سخنان جالب و در عین حال تامل برانگیزی را مطرح کرده که مهمترین بخش های آن به شرح زیر است:

* همواره سعی كرده‌ام كه پیگیر مبانی و اصول فكری استاد مطهری باشم و فكر می‌كنم كه تاكنون نیز براساس تفكر اجتماعی و سیاسی ایشان عمل كرده‌ام. از نظر خودم مشی سیاسی من منطبق بر تفكر استاد مطهری است چراكه ایشان یك رویكرد اصلاحی در حركت اجتماعی و سیاسی خودشان داشتند.

* تغییری نكرده‌ام. چراكه من مبانی و اصول ثابتی دارم كه براساس همان عمل می‌كنم.

* اصلاح‌طلبان مجلس هشتم افراد خوشفكر و معتدلی بودند. بعد از چند ماه از ورود به مجلس هشتم احساس كردم كه خطر در این مجلس بیشتر از ناحیه اصولگرایان تندرو است.

* واقعا برای رییس مجلس شدن لاریجانی تلاشی نكردم.

* حدادعادل برای مدیریت كشور مناسب نیست. من كلا با سبك و روش سیاسی آقای حداد موافق نیستم.

* به‌ نظرم اساسا آقای حدادعادل برای كار اجرایی مناسب نیست، در حوزه‌های دیگر باید از ایشان استفاده شود.

* معتقدم كه اصلاح‌طلبان باید به‌صورت فعال در انتخابات آینده شركت كنند و اگر بنا بر توبه باشد، برخی از اصولگرایان هم باید توبه كنند چراكه آنان هم در ایجاد مسائلی نقش داشتند.

* اگر بخواهیم متهمان اصلی را معرفی كنیم باید همه را در نظر گرفته و معرفی کنیم و این افراد باید به صورت همزمان محاكمه می‌شدند و اگر این كار صورت می‌گرفت، فتنه خیلی زودتر خاموش می‌شد.

* مسئله بازداشت فرزندان آقای‌ هاشمی، هم به صلاح ایشان و هم به صلاح انقلاب بود و تندروها را خلع سلاح کرد. تندروها دوست داشتند همواره یک دستاویز به نام مهدی‌ هاشمی داشته باشند تا با عنوان «آقازاده لندن‌نشین» علیه آقای‌ هاشمی تبلیغ کنند.

* آقای خاتمی را دارند تخریب می کنند.


* پیش از حوادث سال 88 از آنجایی که من به دنبال کاندیداتوری آقای ولایتی بودم، ملاقات‌هایی با سران اصولگرا و اصلاح‌طلب داشتم. ما در تلاش بودیم که فردی غیر از احمدی‌نژاد کاندیدای اصولگرایان شود. من با برخی از سران اصلاح‌طلب هم در این مورد صحبت کردم که آنها هم موافق بودند و می‌گفتند که اگر اصولگرایان توافق کنند آنها هم به صحنه نخواهند آمد

* در شرایط فعلی کاندیداتوری ولایتی را مناسب نمی‌دانم. بخصوص به این دلیل که مواضع آقای ولایتی در فتنه 88 منصفانه نبود.

۱۳۹۱/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...