نسخه چاپی

روند فعل و انفعالات حوزه فرهنگ باید تسریع یابد

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینكه " مشكل حوزه فرهنگ صرفا با یارانه دادن، آن هم برای مدت نامحدود حل نمی شود" خطاب به مسئولان فرهنگی كشور بیان كرد: باید روند فعل و انفعالات حوزه فرهنگ روان شود.

به گزارش نما، محمدحسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، درباره افزایش قیمت کاغذ در کشور با توجه به شرایط اقتصادی کشور گفت: بخشهای مختلف کشور باید خودشان را با واقعیات منطبق کنند ولی آنچه اهمیت دارد، جلوگیری از سودجویی ها و گسترش تخلفات و جرایم و تقویت نظارت است، نه روال عادی بازار.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: طبیعتا بازار مکانیزم های خود را دارد و قیمت اجناس نیز با مکانیزم بازار تعیین می شود و نه دخالت دولت و یا اعمال نفوذ گروهی در جامعه، اما دستگاههای مسئول باید از ایجاد انحصار و برخی سودجویی ها و تخلفاتی از این دست جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به سهم پایین حوزه فرهنگ از بودجه و اینکه مسائلی از قبیل تخصیص پیدا نکردن یارانه و یا افزایش نرخ ارز، بحران این حوزه را دوچندان می کند، چه تدبیری در این خصوص باید در پیش گرفته شود، توضیح داد: باید روشهایی به کار گرفته شود که امکان روان کردن فعل و انفعالات حوزه فرهنگ رخ دهد؛ زیرا مشکل حوزه فرهنگ صرفا با یارانه دادن آن هم برای مدت نامحدود حل نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم عنوان کرد: افزایش قیمت کالاها در کشور با توجه به شرایط اقتصادی موجود و راهکارهای گذر از این بحران، از جمله موضوعاتی است که مجلس بر روی آنها تمرکز ویژه دارد و مساله کاغذ نیز در همین چارچوب قرار می گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اجرایی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور، درباره راهکارهای پیاده سازی آن در حوزه فرهنگ گفت: افزایش نظارتهای وزارت ارشاد، تبلیغ و ترویج الگوی صحیح استفاده از منابع موجود در جامعه و اجرای سیاستهای صحیح حمایتی می تواند بسته ای باشد که به پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در حوزه فرهنگ منجر شود.

۱۳۹۱/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...