نسخه چاپی

عطاردی هر چه سریع‌تر آزاد شود

سخنگوی وزارت خارجه كشورمان بازداشت استاد دانشگاه شریف در آمریكا را نشانگر ماهیت فریبكارانه ادعاهای واشنگتن نسبت به ملت ایران عنوان و بر آزادی هر چه سریع‌تر عطاردی تأكید كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد بازداشت دکتر عطاردی استاد دانشگاه شریف در آمریکا اظهار داشت: اینگونه اقدامات آمریکا در راستای مقابله با پیشرفت‌های علمی در ایران انجام می‌شود و عملا هم جهت با سیاست ضدانسانی ترور دانشمندان ایرانی بوده و بیانگر ماهیت فریبکارانه ادعاهای واشنگتن نسبت به ملت ایران می‌باشد.

وی در ادامه گفت: همانگونه که بارها تأکید شده متاسفانه بازداشت و تله‌گذاری برای هموطنان ما در آمریکا و یا بنا به خواست آمریکا در برخی کشورهای غربی به رویه سازمان‌های امنیتی این کشور تبدیل شده است.

مهمان‌پرست تأکید کرد: وزارت امور خارجه بلافاصله پس از کسب اطلاع از بازداشت دکتر عطاردی با انجام اقدامات گسترده کنسولی از تهران و نیز دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن و با انجام ملاقات‌های متعدد از جمله با مقامات سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران، خواستار آزادی فوری وی شد.

وی با اشاره به اینکه عطاردی یک استاد برجسته دانشگاه شریف با مدارج علمی شناخته شده بین‌المللی است که بدون ارتکاب هرگونه جرم یا تخلفی، متأسفانه در این روند امنیتی توسط دولت آمریکا بازداشت شده است، گفت: متأسفانه دکتر عطاردی سابقه ناراحتی شدید قلبی دارد و به همین علت در زمان بازداشت نیز دچار شوک فلبی شده بود، لذا به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته به منظور انجام مراقبت‌های ویژه پزشکی، اخیراً امکان تبدیل قرار ایشان به بازداشت خانگی در قبال دریافت وثیقه سنگین و غیر قابل توجیه (480000دلار) فراهم شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی عطاردی بر آزادی هر چه سریع‌تر این چهره دانشگاهی تأکید کرد.

۱۳۹۰/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...