نسخه چاپی

تحلیل روزنامه حریت از آرزوهای فوتبالی احمدی نژاد

عکس خبري -تحليل روزنامه حريت از آرزوهاي فوتبالي احمدي نژاد

اشتیاق محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، برای افزایش محبوبیت خود از طریق نشان دادن وفاداری خود به شور فوتبالی مردم ایران، تحت تاثیر تحریم های اقتصادی ایران، در معرض تهدید قرار گرفته است.

به گزارش نما، درحالی محمود احمدی نژاد برای افزایش محبوبیت خود از طریق فوتبال تلاش می کرد که درحال حاضر تحت تاثیر تحریم های ضد ایرانی، بازیکنان فوتبال ایران مجبور به خروج از این کشور می شوند.

به گزارش روزنامه حریت، در حال حاضر باشگاه های ایران با نقل و انتقالات بین المللی پول که در نتیجه تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران ایجاد شد، مشکل دارند و به همین علت پرداخت حقوق بازیکنان خارجی در ایران با مشکل روبرو شده است. مشکلات مالی باشگاه های فوتبال ایران، هم زمان با سقوط ارزش ریال ایرانی تشدید شده است.

حریت ادعا کرد: مجلس ایران قرار است احمدی نژاد را برای پاسخگویی به آنچه که سوء مدیریت خوانده می شود، احضار کند. کاهش صادرات نفت، بحران ارز و واردات هزار دستگاه خودرو از موضوعات سوال از رئیس جمهور ایران است.

در حال حاضر خروج بازیکنان خارجی از ایران به یکی دیگر از مشکلات دولت احمدی نژاد تبدیل شده است. جان واریوی برزیلی و رودریگو توزی، از بازیکنان باشگاه استقلال ، تهدید کرده اند که به فیفا شکایت خواهند کرد. همچنین فریدون زندی، بازیکن ایرانی-آلمانی سرزمین اجدادی خود را برای حضور در چمن های سبز قطر ترک کرده است. از سوی دیگر علی دایی، مربی سابق تیم پرسپولیس نیز تهدید کرده که از باشگاه پرسپولیس به خاطر تعویق در پرداخت حقوق خود به فیفا شکایت می کند.

داوران ایرانی هم برای گرفتن حقوق خود از کنفدراسیون فوتبال آسیا با مشکل روبرو هستند. کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه سپتامبر اعلام کرد که نمی تواند ۱میلیون دلار را به فدراسیون فوتبال ایران بدهد.

علی کفاشیان گفت: هیچ پایه و اساسی برای کاری که آمریکا در زمینه تحریم پولی ما انجام داده است وجود ندارد. ما سازمانی هستیم که هیچ ارتباطی با سیاست نداریم. در حال حاضر با کنفدراسیون فوتبال آسیا و دیگر سازمان ها مذاکراتی داشته ایم تا آمریکا را برای پرداخت پولمان وادار کنیم.

تکلیف کاپیتان سابق آفریقایی، استفن آیپا نیز هنوز مشخص نیست و درحالیکه او چندی پیش تمرین خود را با پرسپولیس آغاز کرد، هنوز قراردادی با این باشگاه امضا نکرده است.

درحال حاضر کی روش تمام تلاش خود را برای رساندن ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به کار بسته است و احمدی نژاد سعی دارد تا از طریق فوتبال جایگاه خود را بهبود بخشد.

فدراسیون فوتبال ایران با خروج بازیکنان از این کشور برای حضور در لیگ های عربی، نسبت به آنچه که کیفیت پایین این لیگ ها خوانده می شود هشدار داده است و به بازیکنان یادآوری کرده که با حضور در لیگ های عربی، شانس حضور خود در لیگ های جهانی را از دست می دهند.


به گزارش افکارنیوز، روزنامه حریت معتقد است که احمدی نژاد در این سال ها موفقیت زیادی را از طریق افزایش محبوبیت خود با پرطرفدارترین ورزش ایران، فوتبال، کسب کرده است. ماه گذشته، وی در اردوی تمرینی تیم ملی ایران برای بازی با کره جنوبی، حاضر شد. در طول بازدید از تمرین تیم ملی، وی برای علی کریمی چندین بار دست تکان داد، بازیکنی که با بستن مچ بند سبز در سال ۲۰۰۹، اعتراض خود را در جریان انتخابات سال ۸۸ ایران نشان داده بود.

روزنامه حریت می نویسد: این رفتارهای احمدی نژاد مانند رفتار های فوتبالی حسنی مبارک، زین العابدین به علی تونسی و عبدالله صالح یمنی قبل از سرنگونیشان است.

در یکی از اسناد سفارت آمریکا که در سال ۲۰۰۹ توسط ویکی لیکس منتشر شده آمده بود: احمدی نژاد سعی کرد که خود را به تیم ملی نزدیک کند، روشی که در مارس همان سال و با شکست تیم ملی بعد از ورود احمدی نژاد به استادیوم آزادی، شکست خورد.

۱۳۹۱/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...