نسخه چاپی

رسوایی عربستان، قطر و تركیه در غزه

عکس خبري -رسوايي عربستان، قطر و تركيه در غزه

قطر، تركیه و عربستان و هم پیمانان غربی آنها كه طی یك سال و نیم گذشته خواستار تسلیح تروریست ها در سوریه برای براندازی نظام این كشور بوده اند، اینبار در واكنش به حملات وحشیانه جنگنده های رژیم اشغالگر به غزه و كشتار زنان و كودكان مواضعی اتخاذ كرده اند كه بیش از پیش موجب رسوایی آنها شده است.

به گزارش نمابه نقل از العالم، با آغاز دور تازه تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار شهروندان و به ویژه زنان و کودکان فلسطینی، پادشاه عربستان سعودی بدون آنکه حملات و تجاوزات اشغالگران به غزه را محکوم کند، خواستار در پیش گرفتن "رفتاری عاقلانه" شد.

"عبدالله بن عبدالعزيز" پنج شنبه شب در تماس تلفنی با "محمد مرسي" رئيس جمهور مصر با اشاره به اوضاع باريكه غزه، خواستارآرام كردن اوضاع و در پیش گرفتن "رفتار عاقلانه " شد .

دعوت از فلسطینی ها به آرامش و در پیش گرفتن آنچه که پادشاه سعودی آن را "رفتار عاقلانه" خوانده، در حالی صورت می گیرد که مسئولان این کشور بارها در اظهارات رسمی خواستار تسلیح مخالفان سوریه برای براندازی نظام این کشور شده ند .. نظامی که همواره از حامیان اصلی مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی بوده و زمینه فعالیت و استقرار گروه های فلسطینی را برای ادامه مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی فراهم کرده است.

وزیر مشاور دولت قطر در امور خارجی نیز در سی و نهمین نشست دوره ای وزاری خارجی سازمان همکاری اسلامی در موضعی بسیار ضعیف خواستار تشکیل کمیته ای از سوی شورای امنیت برای تحقیق درباره همه تجاوزات و اقدامات صهیونیست ها از زمان اشغال فلسطین و محاکمه بین المللی سران رژیم اشغالگر شد.

اظهاراتی که بیشتر به این معنا است که قطر و دیگر کشورهای اسلامی و عربی و حتی اتحادیه عرب هیچ مسئولیتی در قبال موضوع فلسطین و کشتار فلسطینی ها نداشته، و همگی باید منتظر این باشند که شورای امنیت گامی در این زمینه بردارد. شورایی که از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی حتی یک بار سران این رژیم را به دلیل جنایات متعدد علیه ملت فلسطین لبنان و دیگر ملتهای عربی و اسلامی، محکوم نکرده است.

"خالد بن محمد العطیه" با دعوت ضمنی از گروه های فلسطینی برای کنار گذاشتن مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی، از همه آنها خواست متحد شوند و از طریق اتحادیه عرب در مجامع بین المللی به دنبال پایان دادن به اشغالگری باشند!.

"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه که کشورش را به محلی برای آموزش و اعزام عناصر مسلح و تروریست به سوریه و انتقال کمکهای مالی و تسلیحاتی به آنها در این کشور تبدیل کرده است؛ در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غزه، با اشاره به تلاشش برای تماس با باراک اوباما و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری امریکا و روسیه و همچنین بان کی-مون دبیر کل سازمان ملل، ابراز امیدواری کرد حملات اسرائیل به غزه یا در شورای امنیت و یا با تدابیری که قدرتهای بزرگ اتخاذ می کنند، پایان بیابد.

اردوغان در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدام احتمالی ترکیه برای متوقف کردن جنایات صهیونیستها، مدعی شد که ترکیه هیچ رابطه ای با رژیم صهیونیستی ندارد.

۱۳۹۱/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...