نسخه چاپی

رشد 30 درصدی سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته

معاون گردشگری كشور پیش بینی كرد سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته از رشد 30 درصدی برخوردار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران منوچهر جهانيان در حاشيه افتتاح نمايشگاه جشنواره سفرهاي نوروزي ايران در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره سفرهاي نوروزي در جهت شناسايي ظرفيت هاي توريستي استان فعاليت هاي خود را آغاز کرد تا استان ها محصولات خود را اعم از صنايع دستي، موسيقي و جاذبه هاي توريستي در اختيار مسافران قرار دهد.

وي تصريح کرد: جشنواره سفرهاي نوروزي مي تواند زمينه اي براي ارتقاي آگاهي مسافران باشد تا با برنامه ريزي دقيق خودشان مديريت سفر را سرلوحه کاري روزمره خود قرار دهند و با شناخت کافي به مسافرت روند.

جهانيان تاکيد کرد: در اين نمايشگاه 26 استان مختلف از سراسر ايران علاوه بر معرفي آثار تاريخي و جاذبه‌هاي گردشگري خود، صنايع‌دستي، هنرهاي سنتي، سوغات،‌آئين‌هاي محلي، موسيقي و نواهاي بومي خود را معرفي مي‌کنند.

وي همچنين با اشاره به اهتمام جدي سازمان ميراث فرهنگي کشور درخصوص جذب ميليون‌ها گردشگر خارجي افزود: اين آمادگي کاملاً‌ در سازمان ميراث فرهنگي وجود دارد.

جهانيان گفت: در اين ميان ايرانيان خارج از کشور نيز مي‌توانند به عنوان سفيران فرهنگي مبلغ و معرفي‌کننده جاذبه‌هاي گردشگري ايران و همچنين مشوق سفر گردشگران خارجي به ايران باشند.

رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي کشور در ادامه با اشاره به تلاش‌‌هاي صورت گرفته در خصوص برگزاري هر چه بهتر سفرهاي نوروزي اضافه کرد: در اين خصوص با برخي از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برنامه‌ريزي‌هاي مناسبي صورت گرفته و همچنين ستاد مرکزي تسهيلات سفرهاي کشور تشکيل شده است.

وي ادامه داد: درخصوص همکاري سازمان ميراث فرهنگي کشور با وزارت آموزش و پرورش راهنماياني از دانش‌آموزان کشور انتخاب شده که در اين رابطه يک ميليون دانش‌آموز از 3 هزار و 350 مدرسه به عنوان راهنمايان گردشگري در سطح خانواده خود انتخاب و براي آنان کارت راهنمايان گردشگري صادر شده است.

معاون گردشگري كشور اظهار داشت: همچنين علاوه بر دانش‌‌آموزان از ميان دانشجويان و بخش خصوصي نيز تعداد زيادي راهنماي گردشگري انتخاب شده که تاکنون 30 ميليون اقلام فرهنگي ميان اين افراد توزيع شده است.

*بازرسان به طور جدي بر اماكن گردشگري نظارت دارند

جهانيان در ادامه بر نظارت جدي بر مراکز اقامتي، دفاتر خدمات گردشگري، رستوران‌ها و مراکز اقامتي بين راهي تاکيد کرد و افزود: بازرسان ما به طور جدي بر اين اماکن نظارت دارند.

وي خاطرنشان کرد: شهروندان مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره 09669 اطلاع و يا به سامانه 2000440 پيامک کنند.

معاون گردشگري کشور همچنين از برگزاري جشن نوروز در تمامي شهرهاي کشور خبر داد و افزود: شهرداران 1180 شهر کشور مکلف به برگزاري جشن نوروز در مبادي ورودي و خروجي شهرهاي خود شده‌اند.

وي همچنين از شناسايي روستاهاي هدف گردشگري خبر داد و گفت: در همين رابطه 25 هزار نفر از دهياران سراسر کشور به عنوان بلد گردشگري با هدف معرفي جاذبه‌هاي گردشگري روستاهاي مختلف کشور انتخاب شده‌اند.

معاون گردشگري کشور خاطرنشان کرد: ‌همچنين ستاد استقبال محلي از گردشگران نيز در روستاهاي مختلف کشور تشکيل خواهد شد.

وي همچنين در پاسخ به پرسشي درخصوص تشکيل دانشگاه گردشگري گفت: در اين خصوص نيز برنامه‌ريزي‌هاي مناسبي انجام شده و به زودي شاهد افتتاح دانشگاه گردشگري در کشور خواهيم بود.

جهانيان افزود: در همين رابطه دپارتمان گردشگري در دانشگاه صنعتي شريف تشکيل شده است.

وي خاطرنشان کرد: دانشگاه علامه طباطبايي و دانشگاه علم و فرهنگ نيز از مهرماه سال آينده در مقطع دکترا در رشته گردشگري دانشجو مي‌پذيرند.

جهانيان همچنين بر حضور ايران در جشن جهاني نوروز در کشور تاجيکستان تاکيد کرد و افزود: در اين جشن که ششم فروردين‌ماه سال آينده در کشور تاجيکستان برگزار خواهد شد هياتي از ايران به رياست احمدي‌نژاد رياست جمهوري اسلامي ايران حضور خواهد داشت.

۱۳۹۰/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...