نسخه چاپی

توقیف حدود 1500 رأس دام غیرمجاز و قاچاق در خراسان شمالی

كارشناس مسئول قرنطینه اداره كل دامپزشكی خراسان شمالی از توقیف هزار و 485 رأس دام زنده خبر داد كه به طور غیرمجاز یا قاچاق، برای حمل و نقل آن ها در این استان اقدام شده بود.

به گزارش نما ،دکتر ابراهیم تقوایی مقدم در گفت و گو با ایسنا، گفت: سال گذشته درمجموع، 993 رأس دام سبک و 65 رأس دام سنگین غیرمجاز، در محورهای مواصلاتی این استان توقیف شد.


 وی اضافه کرد: در مدت یادشده هم چنین آمار دام های قاچاق که از سوی سازمان جمع آوری اموال تملیکی به ما معرفی شد، شامل 420 رأس دام سبک و هفت رأس دام سنگین بود.


تقوایی مقدم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هرگونه حمل و نقل دام زنده باید با دریافت مجوز و گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی انجام شود و در غیر این حالت، با آن ها به عنوان محموله های غیرمجاز و قاچاق برخورد می شود.


وی یادآور شد: سال گذشته، ۳۹۱ هزار و ۵۱۴  رأس دام سبک و چهار هزار و ۵۱۸ رأس دام سنگین با دریافت مجوز و گواهی های بهداشتی دامپزشکی از استان خارج شد که این آمار نسبت به دوره مشابه قبلی بیش از 20 درصد رشد داشت.


این مقام مسئول تصریح کرد: از دامداران و بهره برداران این حوزه انتظار می رود، برای کنترل و جلوگیری از انتقال بیماری ها و پیشگیری از مخاطرات بهداشتی، از نقل و انتقال غیرمجاز دام و فرآورده های خام دامی خودداری کنند.


وی افزود: همکاران ما در پست ثابت قرنطینه دامی در محور چمن بید شهرستان مانه و سملقان و پست های قرنطینه ای موقت در محورهای مختلف ارتباطی استان به کنترل این قبیل محموله ها می پردازند.

۱۳۹۹/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...