نسخه چاپی

آیا روند صعودی بیت كوین ادامه دارد؟

بعد از ۱۲ مارس ۲۰۲۰ برابر با ۲۲ اسفند ۹۸، قیمت بیت كوین به طرز فجیعی ریزش كرد و نزدیك به ۵۰% كاهش یافت. برخی مقصر این اتفاق را سیستم نقدینگی بیت‌مكس می دانستند، برخی دیگر هم فكر می كردند قیمت بیت كوین صفر می شود.

به گزارش نما ،بیشترین قیمتی که برای بیت کوین در صرافی بیت استمپ در آن روز به ثبت رسید ۷,۹۶۹ دلار و کمترین قیمت ۳,۸۵۰ دلار بود. اما کمترین قیمت بیت کوین در صرافی بیت مکس حتی کمتر از این مقدار و برابر با ۳,۶۰۰ دلار بود.


حالا با شکست مقاومت ۷,۲۰۰ دلاری و همانطور که در تحلیل دیروز گفتیم، خریدران بازار را در دست دارند. همانطور که گفتیم تمامی اندیکاتورهای بیت کوین صعودی بودند و این ارز دیجیتال پیشرو بازار بلاخره توانست این مقاومت را بشکند و بالاترین قیمت روزانه ۷,۴۵۴ دلار را برای خود ثبت کند.


بعد از سه تلاش ناکامی که برای شکست سطح طلایی ۶۱.۸ فیبوناچی برابر با قیمت ۷,۲۰۰ دلار صورت گرفت، بیت کوین بلاخره موفق شد این سطح را بشکند. از روز گذشته تا الان بیت کوین شاهد افزایش ۶۰۰ دلاری قیمت بوده و به بالای مقاومت ۷,۴۰۰ دلاری رسیده است.


بازگشت سرمایه ۱۰۰ درصدی بیت کوین (ROI)


حالا البته ممکن است اصلاح قیمت داشته باشیم و ناحیه شکست ۷,۲۰۰ دلاری دوباره تست شود. با این وجود، خریداران باید از این فرصت استفاده کرده و بیت کوین را به جایی که پیش از ریزش ۱۲ مارس داشت سوق بدهند.


همچنین لازم به ذکر است که هنوز همبستگی مثبت بین بیت کوین و بازار جهانی وجود دارد. حتی طلا هم از این همبستگی بهره برده و از صعود ۷ درصدی شاخص‌های S&P ۵۰۰ و نزدک پیروی کرده است. همچنین احتمال عملکرد بیت کوین مشابه قراردادهای آتی وال استریت هم وجود دارد.


سطوح کلیدی فعلی بیت کوین


بخاطر افزایش قیمت بیت کوین، اررش کل بازار ارزهای دیجیتال بلاخره به بالای ۲۰۰ میلیون دلار رسید.


ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال: ۲۰۹ میلیون دلار


ارزش بازار بیت کوین: ۱۳۵ میلیون دلار


شاخص تسلط بیت کوین: ۶۴.۵%


تحلیل تکنیکال چارت‌ها و سطوح آتی قیمت بیت کوین


سطوح حمایت و مقاومت: به دنبال این شکست، بیت کوین فعلا با مقاومت‌های ۷,۴۰۰ تا ۷,۵۰۰ دلاری در کنار میانگین متحرک ۵۰ روزه مواجه است. درصورتی که این مقاومت بشکند، باید منتظر رسیدن قیمت به ۷,۷۰۰ و حتی بالاتر به ۷,۹۰۰ و ۸,۰۰۰ باشیم.


مهم‌ترین منطقه مقاومت در کوتاه مدت سطح ۸,۲۰۰ دلار است که هردوی میانگین‌های متحرک ۲۰۰ روزه (سبز کمرنگ) و ۱۰۰ روزه (سفید) در آنجا قرار دارد.


در صورت ریزش قیمت، اولین حمایت، مقاومت پیشین برابر با ۷,۲۰۰ دلار است. در صورت ریزش بیشتر حمایت‌های ۷,۰۰۰، ۶,۸۰۰ و ۶,۶۰۰ دلار را داریم.


اندیکاتور RSI: اندیکاتور RSI هم راه را برای صعود بیشتر هموار کرده و به بالاترین سطح خود از ۱۸ فوریه تا کنون رسیده، یعنی زمانی که قیمت بیت کوین ۵ رقمی شده بود. RSI استوکستیک نیز در منطقه اشباع خرید هر دوی چارت های روزانه و ۴ ساعته قرار دارد. بنابراین قبل از ادامه روند صعودی ممکن است شاهد کمی اصلاح قیمت باشیم.


حجم معاملات: علیرغم صعودی بودن روند، حجم واقعی معاملات هنوز بالا نیست و با بالاترین حجمی که در ماه مارس داشیتم فاصله دارد.


منبع: کریپتوکارنسی

۱۳۹۹/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...