نسخه چاپی

پایان حمایت ائتلاف‌های نصر و سائرون از عدنان الزرفی

منابع سیاسی ویژه در عراق خبر دادند كه ائتلاف‌های نصر به ریاست حیدر العبادی و سائرون وابسته به جریان صدر، از حمایت عدنان الزرفی، نخست‌وزیر مأمور تشكیل كابینه‌ عراق دست برداشته‌اند.


به گزارش نما، منابع سیاسی ویژه در عراق خبر دادند که ائتلاف‌های نصر به ریاست حیدر العبادی و سائرون وابسته به جریان صدر، از حمایت عدنان الزرفی، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه‌ عراق دست برداشته‌اند.

اخبار بین الملل- به گفته این منابع حیدر العبادی و نصار الربیعی، رئیس هیئت سیاسی ائتلاف سائرون به برهم صالح، رئیس جمهور عراق اعلام کرده‌اند که دیگر از الزرفی حمایت نمی‌کنند و از نامزدی «مصطفی الکاظمی» رئیس اداره اطلاعات برای نخست‌وزیری عراق حمایت می‌کنند.

بنابر این گزارش، شانس الکاظمی برای تصدی منصب نخست‌وزیری افزایش یافته است؛ زیرا بیشتر فراکسیون‌های سیاسی از وی حمایت می‌کنند

همچنین منابع سیاسی ویژه اعلام کردند که الزرفی علاوه بر پرونده‌های فسادی که دارد برخی نمایندگان فراکسیون را با اعطای پول راضی کرده تا به وی و کابینه‌اش رأی مثبت بدهند.

مصطفی الکاظمی گزینه‌ای است که پیش از این نیز نامش مطرح شده بود، اما نتوانست رأی فراکسیون اکثریت را کسب کند.

برهم صالح اواخر اسفند ماه بدون رعایت قانون اساس عراق و ضمن زیر پا گذاشتن حق فراکسیون اکثریت پارلمان، الزرفی، نامزد فراکسیون النصر را به نامزدی سمت نخست‌وزیری معرفی کرد که این اقدام واکنش‌های متعددی را از سوی احزاب عراق به دلیل گرایش‌های آمریکایی وی به دنبال داشت.

۱۳۹۹/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...