نسخه چاپی

نماینده تهران: قفسه‌های پر سوپرماركت‌های ایران به خاطر مدیریت در جهاد كشاورزی است

وكیلی گفت: امروز هم قفسه‌های پر سوپرماركت‌های ایران در مقایسه با كشور‌های مدعی پیشرفت در این بحران كرونا نشان از این دارد كه پیش از این در حوزه كشاورزی زحمات زیادی كشیده شده است و بخشی از آن را مدیون حجتی و تیم او هستیم.


به گزارش نما، محمدعلی وکیلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۰ فروردین) در جریان بررسی صلاحیت و برنامه‌های پیشنهادی کاظم خاوازی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در موافقت با برنامه‌های وی اظهار کرد: اهمیت غذا در کشوری که داعیه استقلال دارد بر کسی پوشیده نیست.

اخبار سیاسی- او افزود: امروز هم قفسه‌های پر سوپرمارکت‌های ایران در مقایسه با کشور‌های مدعی پیشرفت در این بحران کرونا نشان از این دارد که پیش از این در حوزه کشاورزی زحمات زیادی کشیده شده است و بخشی از آن را مدیون حجتی و تیم او هستیم.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: در کلان اقتصاد کشور امن‌ترین بخشی که امروز کمترین آسیب را دیده بخش کشاورزی است.

وکیلی گفت: بیشترین بخش‌هایی که متاثر از اقتصاد است، آسیب زیادی دیده، اما بخش کشاورزی تاکنون کمترین آسیب را داشته و این بخش نقطه اتکا و امنیت ما در بحران‌هاست. همین بخش که ظرفیت آن می‌تواند اقتدار ما را به نمایش بگذارد با ظرفیت واقعی خود فاصله دارد.

او تصریح کرد: در این سال‌ها شعار‌های زیادی دادیم، اما همچنان رویکرد بخش کشاورزی ما سنتی است و دلیل آن این بوده است که در رأس بخش کشاورزی یک عالم و دانشمند نداشتیم.

عضو فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: به رغم نظرات مخالفان آقای خاوازی، حضور یک دانشمند در جایگاه وزارتخانه کشاورزی امروز فرصت مغتنمی است که با انتخاب وزیر پیشنهادی کشاورزی قابل تحقق است.

وکیلی گفت: آقای خاوازی مدیر مرکز تحقیقات ترویج کشاورزی بود که نزدیک به ۳ هزار عضو هیئت علمی دارد و این چیزی بیش از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران است.

او خطاب به محمود صادقی که به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی صحبت کرد، گفت: اگر رئیس جمهور، رئیس دانشگاه تهران را برای تصدی وزارتخانه کشاورزی معرفی می‌کرد باید می‌گفتیم تجربه اجرایی ندارد؟ حتما باید بیل و کلنگ دست بگیرد؟ ما بیل و کلنگ را که داریم، اما ره آورد کشاورزی متکی به بیل و کلنگ نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: همین دستاورد حداقلی در بخش کشاورزی، به هدر رفت در این بخش به خاطر اتکا به همین دیدگاه‌های بیل و کلنگی است، بنابراین مشکل ما در بخش کشاوزی این است که داده‌ها و تحقیقات در مزرعه خود را نشان نمی‌دهد، البته که دغدغه دست پاکی و مبارزه با فساد و اینکه این وزارتخانه باید ساختار انقلابی داشته باشد، درست است.

وکیلی بیان کرد: بخشی از زحمات آقای حجتی به رغم شخصیت خوب و دست پاکی او، به دلیل تار‌های معیوبی است که به دور او شکل گرفته بود، بنابراین آقای خاوازی تک درختی در کویر است که بدون رانت و آقازادگی و برند‌های سیاسی و بدون تکیه بر احزاب آمده و بدنه کارشناسی و علمی این وزارتخانه را تجربه کرده است.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در برنامه‌های آقای خاوازی توجه به اقتصاد کشاورزی و معیشت آنها، اشاره شده است و وی به عنوان مدیر مستقل کشور از نظر ما تأیید شده است.

۱۳۹۹/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...