نسخه چاپی

تماس تلفنی اوباما و اردوغان با موضوع غزه

رئیس‌جمهور آمریكا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر تركیه، در مورد اوضاع در نوار غزه گفت‌وگو كرده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه، در مورد راه‌های پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه، گفت‌وگو کرد.

این خبر را کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است. اوباما پیش از این هم در تماس‌های تلفنی دیگری خواستار میانجیگری کشورها برای تمام درگیری‌ها شده بود. اوباما در چند روز گذشته به حمایت از تجاوز اسرائیل پرداخته و آن را حق طبیعی اسرائیلی‌ها دانسته است.

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم امروز به خبرنگاران گفته است که آمریکا «همان چیزی را می‌خواهد که اسرائیلی‌ها می‌خواهند».

رودز بدون اشاره به آغاز درگیری از سوی اسرائیلی‌ها، گفته است که این خواسته همان پایان شلیک موشک‌های مقاومت به سمت اسرائیل است.

وی همچنین اعلام کرد که کاخ سفید همواره بر استفاده از دیپلماسی و دوری از خشونت به عنوان کلیدی برای حل مسائل یاد کرده است.

آمریکا در حالی هیچ واکنشی به حملات گسترده اسرائیل نشان نداده که ارتش رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده است در چند روز گذشته 840 نقطه را هدف قرار است. حملاتی که حداقل 40 فلسطینی را شهید و بیش از 340 نفر دیگر را نیز زخمی کرده است.

۱۳۹۱/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...