نسخه چاپی

اعتراف قطر به همدستی با اسرائیل

وزیران خارجه كشورهای عربی در نشست فوق العاده خود در قاهره به بیان مواضعشان در قبال فلسطین پرداختند كه نكته جالب اعتراف وزیر خارجه قطر به همدستی اعراب با رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش نما، مهر به نقل از شبکه های الجزیره و العربیه نوشت: حمد بن جاسم وزیر امور خارجه قطر گفت : ما به محاصره برادران خود در غزه کمک کرده ایم.

وی افزود: باریکه غزه به عملی شدن وعده های شما به ویژه از نظر مالی نیاز دارد. ما نیازمند سیاست روشن در برخورد با موضوع فلسطین هستیم.

وزیر خارجه قطر بیان کرد: ما نیازمند بازنگری کلی در موضوع فلسطین هستیم دیدارهای ما نباید وقت تلف کردن باشد.

محمد کامل عمرو وزیر خارجه مصر نیز گفت : محمد مرسی با رهبران کشورهای مختلف رایزنی کرده است و به تلاشهای خود برای توقف حملات اسرائیل به غزه ادامه می دهد.

وی افزود: زمان بازنگری کلی در برخورد با روند سازش فرا رسیده است. مصر انقلاب با تمام وجود در کنار غزه است.هر روز که می گذرد اوضاع به زیان فلسطینی ها به پیش می رود و نگرانی از آن است که دیگر چیزی از فلسطین باقی نماند.

کامل بیان کرد: مردم ما مراقب عملکردمان هستند ما باید به مسئولیتها خود عمل کنیم.

در ادامه وزیر خارجه مغرب با تمجید از پایداری ملت غزه گفت زمان اقدامات تاریخی فرا رسیده است.

نماینده امارات نیز گفت : ما باید اقدامات عملی و سرنوشت سازی برای توقف حملات اسرائیل به غزه انجام دهیم.

نماینده رژیم بحرین نیز بیان کرد: زمان آن فرا رسیده است که اعراب تجدید نظر کلی در مواضع خود در قبال فلسطین داشته باشند.

وی با گرفتن ژست طرفداری از حقوق بشر برای منحرف کردن نگاهها از سرکوب مستمر مردم بحرین که خواهان دموکراسی و حفظ حقوق مشروع خود هستند، افزود: کسانی که دم از حقوق بشر می زنند، چرا اقدامی انجام نمی دهند؟ سکوت شورای امنیت در قبال حملات اسرائیل به غزه قابل قبول نیست.

رفیق عبدالسلام وزیر امور خارجه تونس نیز گفت : ما همبستگی کامل خود را با ملت تحت محاصره غزه اعلام می داریم و حامی آرمانهای آنها هستیم.

وی افزود: از تلاشهای مصر و مواضع آن در حمایت از فلسطین به ویژه در زمینه کمک به مجروحان حمایت می کنیم.

وزیر خارجه تونس گفت : تونس خواستار موضع واحد عربی در قبال حملات اسرائیل است. اسرائیل دیگر همانند قبل نمی تواند هر کاری دوست دارد انجام دهد.

وی گفت : اسرائیل باید بداند که جهان عرب تغییر کرده است، ما خواهان تشکیل هیئت وزراتی عربی برای دیدار از غزه هستیم.

وزیر خارجه تونس بیان کرد: عملیات سازش وجود ندارد و اسرائیل به شهرک سازی و اقدمات توسعه طلبانه خود در فلسطین اشغالی ادامه می دهد.

نماینده عربستان سعودی گفت : اسرائیل باید بداند تا زمانی که حقوق کامل فلسطینی ها را ندهد، امنیتی ندارد. ما باید تصمیمات مهمی که در حامی فلسطینی ها باشد اتخاذ کنیم.

وی افزود: شورای امنیت این بار باید جدی تر عمل کند. زمان آن فرا رسیده است که فلسطینی ها صاحب کشور شوند.

۱۳۹۱/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...