نسخه چاپی

پانتا، گیتس و رامسفلد محاكمه می‌شوند

8 نظامی زن كه بدست نیروهای آمریكایی و در پایگاههای این كشور مورد تجاوز، اذیت و آزار جنسی و بدرفتاری قرار گرفته اند، اقامه دعوی كردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از بوستون گلوب، اين شكايت نامه روز سه شنبه در دادگاه محلي آمريكا در واشنگتن ارائه شد و مقامات عالي آمريكا از جمله پانتا، گيتس و رامسفلد را به فرار از رسيدگي به اين موضوع متهم مي كند.

اين هشت زن در نيروي دريايي آمريكا خدمت مي كردند. هفت تن از آنها در اتاقي در پايگاه هوايي-دريايي فلوريدا مورد تجاوز قرار گرفته اند و هشتمين نفر زمانيكه در عراق مشغول خدمت بود مورد بدرفتاري قرار گرفت.

اين زنان اكنون با افسردگي، نگراني و بيماري هاي رواني دست و پنجه نرم مي كنند. يكي از آنها حتي قصد داشته پس از آنكه توسط يك نظامي ارشد مورد تجاوز قرار گرفته خودكشي كند.

يك فعال ضد جنگ آمريکايي مي گويد آزار واذيت زنان در ارتش آمريکا نهادينه شده است.

ريچارد بکر "Becker" گفت: نظاميان زن در ارتش آمريکا با سختي هاي خاص خودشان مواجه هستند. آنها در ارتش هدف آزار و اذيتهاي جنسي قرار مي گيرند. البته اين مشکل فقط براي زنان حاضر در ارتش آمريکا نيست بلکه زنان در جامعه آمريکا نيز با چنين مشکلاتي مواجه هستند. فرهنگ آزار و اذيت زنان در ارتش آمريکا نهادينه شده است و مقامات مافوق نظامي که اين کار را انجام مي دهند با مصونيت مي توانند هرکاري که مي خواهند بکنند بدون آنکه عواقبي متوجه آنها باشد. زنان نظامي حاضر در ارتش آمريکا شبها به شدت مي ترسند زيرا از اين بيم دارند که به آنها تعرض جنسي شود.

اين مساله در ارتش آمريکا کاملا شناخته شده است. فرماندهان بلندپايه ارتش آمريکا سبب ايجاد شرايطي در ميان نظاميان شده اند که زمينه را براي چنين اقدامات خشونت آميز و غيراخلاقي برضد زنان نظامي مهيا مي کند. درواقع، آنها فضايي را ايجاد کرده اند که تشويق کننده به اين کارهاست و خود آنها اين رفتارهاي غيراخلاقي با زنان نظامي را سرپوش مي گذارند.

اگر زنان نظامي بخواهند به علت آزار و اذيت جنسي از سوي نظاميان متعرض، شکايت کنند، قرباني رفتارهاي جنسي غيراخلاقي در آينده مي شوند و بجاي آنکه مشکلاتشان حل شود، بدتر مي شود. اين زنان نظامي آمريکا با مشکلات روحي و رواني شديدي مواجه مي شوند.

ريچارد بکر در ادامه افزود: مردان نظامي حاضر در ارتش آمريکا نه تنها همقطاران زن را در ارتش کشورشان اذيت مي کنند بلکه به آزار و اذيت زنان در کشورهايي مبادرت مي کنند که در آن حاضر هستند.

گزارش مواردي از آزار و اذيت زنان و دختران درکشورهايي همانند عراق و افغانستان به دست نظاميان مرد آمريکايي مويد همين مساله است. چنين رويدادهايي در ارتش آمريکا به دفعات تکرار مي شود. تجربه جنگ ويتنام و يا عراق مويد همين مساله است.
البته مردان نيز در اين کشورها هدف انواع رفتارهاي غيرانساني قرار مي گيرند. در بسياري از جنگها و مداخله هاي نظامي آمريکا در کشورهاي ديگر که به اشغال اين کشورها منجر شده است شاهد آزار و اذيت زنان بوده ايم. درواقع ، اين پديده در ارتش آمريکا فراگير است.

۱۳۹۰/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...