نسخه چاپی

گاف سخنگوی طالبان در ارسال ایمیل

یك سخنگوی طالبان در ارسال یك پست الكترونیكی حاوی یك بیانیه مطبوعاتی دچار اشتباهی فاحش شد و آدرس‌های دریافت‌كنندگان ایمیل را در معرض دید همگان قرار داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، برای فرستادن یک پست الکترونیکی به چند دریافت کننده می‌توان برای آنکه هر دریافت کننده، آدرس پست الکترونیکی دیگر دریافت‌کنندگان همان پست الکترونیکی را مشاهده کند همه آدرس‌ها را در نوار CC یا همان Carbon Copy وارد کرد و در صورت تمایل برای محرمانه ماندن این آدرس‌ها باید آنها را در نوار BCC یا همان Blind Carbon Copy وارد کرد.

قاری یوسف احمدی، یک سخنگوی طالبان شنبه هفته گذشته یک بیانیه مطبوعاتی متعلق به ذبیح‌الله مجاهد، یک سخنگوی دیگر این گروه را با پست الکترونیکی برای فهرست کامل آدرس‌های ثبت شده توسط طالبان که شامل خبرنگاران و چند مقام دولت افغانستان می‌شد، فرستاد.

اما احمدی این بار اشتباها به جای آنکه فهرست آدرس‌های پست الکترونیکی دریافت‌کنندگان را همچون همیشه در نوار BCC وارد کند آنها را در نوار CC وارد کرده و به نوعی فهرست آدرس‌های طالبان را به طور عمومی افشا کرده است.

مصطفی کاظمی، یکی از خبرنگارانی که از جمله دریافت‌کنندگان این پست الکترونیکی بوده، اعلام کرد: طالبان هر چهار آدرس پست الکترونیکی من را در فهرست آدرس‌های افشا شده منتشر کرده است.

این فهرست که تعداد آدرس‌های آن به بیش از 400 مورد می‌رسد، اغلب شامل آدرس‌های پست الکترونیکی خبرنگاران است اما در آن آدرس‌های متعلق به والی یک استان افغانستان، یک قانونگذار افغان، چند کارشناس دانشگاهی و چند فعال حقوق بشر نیز وجود دارند.

علاوه بر آنها در این فهرست آدرس‌های پست الکترونیکی یک کمیته مشاوره‌دهنده افغان و یک نماینده گلبدین حکمتیار، یک سردسته شبه نظامیان افغان نیز به چشم می‌خورد.

طالبان اغلب بیانیه‌های مطبوعاتی خود را به منظور تقبل مسئولیت حملات علیه نیروهای افغان و خارجی ارسال می‌کند.

۱۳۹۱/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...