نسخه چاپی

راهبرد بالا بردن توقعات از مجلس یازدهم

حسین مرعشی، سخنگوی حزب كارگزاران سازندگی، در بخشی از مصاحبه خود با ویژه‌نامه نوروزی روزنامه سازندگی، درباره مجلس یازدهم انتظاراتی را بیان كرده كه در شرایط كنونی، اتفاقی شبیه معجزه است


به گزارش نما حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، در بخشی از مصاحبه خود با ویژه‌نامه نوروزی روزنامه سازندگی، درباره مجلس یازدهم انتظاراتی را بیان کرده که در شرایط کنونی، اتفاقی شبیه معجزه است. او، چون مجلس را اصولگرا دانسته، از اصولگرایان انتظار معجزه دارد!

مرعشی می‌گوید: «این مجلس با پشتوانه‌های قوی‌ای که در حاکمیت دارد باید ببینیم کدام‌یک از دو مسیر را انتخاب می‌کند. دو مسیر بیشتر مطرح نیست، مسیر اول مسیری عقلایی است که این‌ها الآن که حاکم شدند به سمت این بروند که مسائل‌شان را با دنیا حل کنند، حداقل در حدی که صادرات نفت شروع شود و پول آن برگردد. اگر در این مسیر قرار بگیرند، با توجه به افزایشی که قیمت دلار دارد، حتی اگر روی دلار ۱۵ هزار تومان هم حساب کنیم، نزدیک به دو برابر حجم کل بودجه کشور درآمد نصیب دولت و حکومت می‌شود و به‌راحتی می‌توان در این صورت ۳۰، ۴۰ درصد حقوق بازنشستگان را افزایش داد و این پول را برای رفاه هزینه کرد.» جالب آنکه او می‌گوید که «اگر دوستان در این مسیر قرار بگیرند، اصلاح‌طلبان هیچ حرفی در آینده سیاسی ایران نخواهند داشت.»

مرعشی در ادامه از مسیر دوم می‌گوید: «مسیر دومی که ممکن است در آن قرار بگیرند، ادامه همین جهان‌ستیزی و مخالفت با تنش‌زدایی است. یعنی ادامه همین سیاست‌هایی که تاکنون به نظرشان بسیار خوب بوده است!»

جمله آغازین مرعشی جالب توجه است؛ او می‌گوید «این مجلس با پشتوانه‌های قوی‌ای که در حاکمیت دارد...» آیا دولت روحانی پشتوانه‌های قوی در حاکمیت نداشت؟ آیا مجلس با آن همراه نشد و آیا رهبری بار‌ها برای کمک به دولت از اختیارات خاص خود استفاده نکرد؟! مجلس دهم ترجیح داد وکیل الدوله باشد و نه وکیل مردم، بنابراین از قدرت خود بهره نبرد. اما در هر حال آیا حل مسائل با دنیا، با مجلس است یا دولت؟ مجلس برای مذاکرات خارجی و ارتباط با کشور‌های مدنظر مرعشی، دیگر چه کمکی می‌تواند بکند که بیشتر از کمک «تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام» به دولت روحانی باشد؟ امکان مذاکره با غرب را هم که روحانی و دولتش داشتند، چرا قیمت نفت افزایش نیافت و چند برابر بودجه سالانه پول نداشتیم و ...

حرف زدن آسان است، اما برای حزبی که چندین دولت را در اختیار داشته، توقع معجزه و درست کردن خرابکاری‌های دیگران، دیگر گزافه‌گویی است.

۱۳۹۹/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...