نسخه چاپی

كشور‌های جنوب آسیا متحمل بدترین دوره رشد اقتصادی می شوند

با شیوع ویروس كرونا ، كشور‌هایی همچون هند و سایر ملل آسیای جنوبی شاهد بدترین دوره رشد اقتصادی خود در چهار دهه اخیر خواهند بود.


به گزارش نما، بانک جهانی امروز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد با شیوع ویروس کرونا ، کشور‌هایی همچون هند و سایر ملل آسیای جنوبی شاهد بدترین دوره رشد اقتصادی خود در چهار دهه اخیر خواهند بود.

اخبار بین المل-بانک جهانی در بخشی از این گزارش آورده است: «منطقه آسیای جنوبی ، مشتمل بر هشت کشور، امسال رشد اقتصادی ۱.۸ تا ۲.۸ درصد را خواهند داشت که این میزان از ۶.۳ درصد پیش بینی شده در شش ماه گذشته بسیار پایین‌تر است.»

پیش بینی می‌شود اقتصاد هند که بزرگترین کشور منطقه جنوب آسیا است، در سال مالی جاری که از اول آوریل آغاز شده است بین ۱.۵ تا ۲.۸ درصد رشد داشته باشد. بانک جهانی تخمین زده است که اقتصاد هند ۴.۸ تا ۵ درصد در سال مالی که تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۱ ادامه دارد، رشد کند.
وزارت بهداشت هند امروز یکشنبه اعلام کرد بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۲۸۵ تن جان باخته اند. ویروس کرونا علاوه بر مشاغل بزرگ باعث مختل شدن مشاغل کوچک در این کشور شده است و موجب مهاجرت هزار کارگر از شهر‌ها به روستا‌های خود شده است. چنین شرایطی علاوه بر ایجاد بحران در اقتصاد هند، شرایط دولت را برای حمایت مالی از کارگران بیکار و تسویه بدهی دشوار می‌سازد.

علاوه بر هند، کشور‌های سریلانکا، نپال، بوتان و بنگلادش نیز به تبعیت از هند شاهد افت شدیدی در رشد اقتصادی خواهند بوده دلیل عمده آن بحران کرونا و شیوع بیماری همه گیر در سراسر جهان است.

این نهاد اقتصادی همچنین از احتمال سقوط اقتصادی کشور‌های پاکستان، افغانستان و مالدیو در سال مالی جدید خبر داد.

۱۳۹۹/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...