نسخه چاپی

ابوالفضل توكلی‌بینا در گفتگو با نما:

راه تحقق جهش تولید واگذاری كارها به مردم است

عکس خبري - راه تحقق جهش توليد واگذاري کارها به مردم است

عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی در باره تحقق شعار سال 1399 (جهش تولید) به خبرنگار نما گفت: برای اینكه نظر حضرت آقا در باره تحقق جهش تولید عملی شود، دولت باید كارها را به مردم واگذار كند

ابوالفضل توکلی‌بینا، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در باره تحقق شعار سال 1399 (جهش تولید) به خبرنگار نما تصریح کرد: برای اینکه نظر حضرت آقا در باره تحقق جهش تولید عملی شود، دولت باید کارها را به مردم واگذار کند، چون مردم، اصناف و بخش خصوصی کاملاً آماده هستند و می‌توانند شعار امسال را تحقق ببخشند.
وی تأکید کرد: تحقق جهش تولید به نفع کشور است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: با تولیداتمان در این چند ماه نزدیک به 40 میلیارد صادرات داشتیم. همین مردم بودند که اینها را تولید کردند، نه دولت. روحانی هم این موضوع را خوب می‌داند.
وی اظهار کرد: دولت شعار می‌دهد، اما این مردم هستند که تولید را به سرانجام رساندند.
توکلی‌بینا در خصوص وظیفه بخش خصوصی با وجودی که دولت عملاً دست و پای بخش خصوصی را بسته و روی آن دست گذاشته است، در تحقق شعار امسال بیان کرد: بخش خصوصی تا جایی که توان دارد نیرویش را در تولید هر چه بیشتر به کار بگیرد و در جهت افزایش تولید انجام وظیفه کند.
وی گفت: در شرایط فعلی که بیماری کرونا همه کشور را درگیر کرده روحانی یک مقدار به چرخ افتاده است، قبلاً اصلاً تلاشی نمی‌کرد. الان حداقل یک مقدار بیشتر تلاش می‌کند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون وظیفه دولت در تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: الان به نفع دولت است که در این شرایط از مردم و بخش خصوصی استفاده کند و توپ را به زمین بخش خصوصی بیندازد.
وی تصریح کرد: چند سال پیش وقتی بحث تلاش اقتصادی شد، تلاش‌ها برای واگذاری کارها به مردم بود. این موضوع تصویب شد که دولت کارها را به مردم بدهد و مردم کارها را به دست بگیرند و اداره کنند، اما این امر محقق نشد.
توکلی‌بینا با بیان اینکه الان 90 درصد کارها دست دولت است، در خصوص علت اصلی بسته شدن دست و پای بخش خصوصی در اقتصاد و تولید ابراز تأسف کرد: دولت کارها را به دست مردم نمی‌دهد، چون در این کار برایش نان و آب و رانت هست و دولت به خاطر از دست ندادن رانت حاضر نیست به‌راحتی کارها را به دست مردم و بخش خصوصی بسپرد.
وی تصریح کرد: ما از نظر قوانین مشکلی برای واگذاری کارها به دست مردم نداریم. مشکل اینجاست که این قوانین توسط دولت اجرا نمی‌شوند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان گفت: دولت فعلی تمایلی به واگذاری کارها به دست بخش خصوصی و مردم ندارد. باید تحمل کنیم این مدت کوتاه تمام شود و تلاش کنیم دولتی را سر کار بیاوریم که بتواند این مشکلات را از سر راه بردارد.

۱۳۹۹/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...