نسخه چاپی

انتقاد نوباوه به اداره مناظره‌های زنده تلویزیونی

مجری باید همسنگ و یا بالاتر از مناظره كننده باشد/باید بتوانیم مناظره‌ها را به سمت منفعت مردم جهت دهی كنیم/ یك مجلس منفعل، مثل آب راكد به گنداب تبدیل می شود

به گزارش نما، عضو ناظر مجلس بر صدا و سیما، گفت: برگزاری مناظره‌های زنده تلویزیونی اقدام مثبتی است ولی به شرط اینکه مناظره کننده آنقدر فهم سیاسی بالایی داشته باشد و بداند کلامی که به کار می برد در جامعه چقدر اثر مثبت و منفی دارد و همچنین مجری که این مناظره‌ها را اداره می کند خود باید همسنگ و یا بالاتر از کسانی که مورد مناظره قرار می گیرند باشند تا بتواند بحث‌ها را به نفع مردم هدایت کند.

بیژن نوباوه در گفت و گو با افق با اشاره به مناظره های زنده تلویزیونی اظهار داشت: مناظره، یکی از اساس ایجاد رغبت و جذابیت در برنامه های تلوزیون است و به نظر من هیچ اشکالی ندارد و این به معنای این است که ما حساب شده و قانون‌مند و اصولی پیش رویم.

عضو ناظر مجلس بر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اتفاقاً از طریق همین مناظره‌ها است که می توانیم یک فرهنگ را معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته کسی که مناظره می کند باید آنقدر فهم سیاسی بالایی داشته باشد و بداند کلامی که به کار می برد در جامعه چقدر اثر مثبت و منفی دارد و همچنین مجریانی که این مناظره‌ها را اداره می کند خود باید همسنگ و یا بالاتر از کسانی که مورد مناظره قرار می گیرند باشند که بتوانند بحث‌ها را به نفع مردم هدایت کند./ چرا که ولی اساس مناظره هیچ اشکالی ندارد .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شیوه اداره این مناظرات زنده توسط مجری تاکید کرد: برخی افراد می خواهند در جریانات سیاسی موضوعات خاص سیاسی مد نظر خودشان را مطرح کنند و قصد سواستفاده داشته باشند و این امر به نفع مردم نخواهد بود، لذا مجری برنامه نباید اجازه دهد موضوعات به سمت حمایت از جریانات سیاسی کشیده شود.
نوباوه معتقد است که به طور کلی اساس برگزاری مناظره اشکالی ندارد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در خانه ملت، با انتقاد از عملکرد برخی نمایندگانی که در برنامه دیروز ،امروز،فردا نقدهای تندی نسبت به مجلس شورای اسلامی روا داشته اند اشاره کرد و گفت: هر کسی در مورد هر چیزی می تواند انتقاد کند ما نباید باب انتقاد را ببندیم نظام ما ظرفیت بالایی را داراست اما این انتقاد باید معنا دار و منطقی باشد و کسی به دنبال فرافکنی نباشد. آیا ما خودمان در مجلس حضور داریم یا خیر؟ صحبت ها باید منطقی باشد و به صورت سوال و جواب باشد و نیز اینکه اگر دونفر به له یا علیه یکدیگر صحبت کنند اشکالی ندارد ولی اگر صرفا حرف هایی سبک و بی منطق در مناظره مطرح شود، جالب نیست.

وی تاکید کرد: دو طرف مناظره باید بتوانند با یکدیگر منطقی بحث کنند، نه اینکه فردی از نهاد مجلس، مجلس را زیر سئوال ببرد!

عضو ناظر مجلس بر صدا و سیما با تاکید بر بخش دیگر صحبت های یکی از نمایندگان در این مناظره تلویزیونی که گفته بود مجلس در راستای اهداف امام و شهدا نیست بیان داشت: کمی بی انصافی در این باب صورت گرفته و مجلس ما مجلس خوبی است ولی همواره شدت وضعف داشته است ؛ به طور کلی مجلس محل این افکار و عقاید است لذا اگر مجلسی یک دست داشته باشیم که موافق و مخالفی وجود نداشته باشد یک جریان منفعل است که مثل آب راکد به گنداب تبدیل می شود.

۱۳۹۱/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...