نسخه چاپی

نمايندگان درخواست كننده از رييس جمهور چه كساني هستند؟

جلسه وحدت بخش، اختلاف زا می‌شود؟

عکس خبري -جلسه وحدت بخش، اختلاف زا مي‌شود؟

پیگیری موضوع نشان می دهد كه این جلسه نه با دعوت دولت بلكه به درخواست تعداد محدودی از نمایندگان و موافقت رییس جمهور در آستانه برگزاری است و بسیاری دیگر از نمایندگان ملت نه تنها در جریان این جلسه نیستند بلكه شیوه درخواست برخی نمایندگان را در شان مجلس نمی دانند.

به گزارش نمابه نقل از افکارنیوز: جلسه مشترک دولت و مجلس موضوعی است که رسانه ها طی چند روز گذشته بدان پرداخته اند و رسانه ملی نیز شب گذشته با خوشحالی زایدالوصفی به نظرسنجی از مردم درباره این جلسه وحدت پرداخت.

هرچند که برگزاری جلسات وحدت در کشور و در راستای تعامل میان قوا بسیار پسندیده و امری مبارک است اما برخی خبرهای منتشر شده نشان می دهد که این جلسه نه تنها در راستای وحدت نیست بلکه موجبات اختلاف افکنی میان دو قوه را از هم اکنون فراهم کرده است.

پیگیری موضوع نشان می دهد که این جلسه نه با دعوت دولت بلکه به درخواست تعداد محدودی از نمایندگان و موافقت رییس جمهور در آستانه برگزاری است و بسیاری دیگر از نمایندگان ملت نه تنها در جریان این جلسه نیستند بلکه شیوه درخواست برخی نمایندگان را در شان مجلس نمی دانند.

به همین علت بود که جلسه امروز مجلس شورای اسلامی محل گلایه و تذکر نمایندگان ملت بود و یکی از نمایندگان پیرامون این موضوع با انتقاد از صداوسیما گفت: ما خوشحال شديم که چنين جلسه​اي قرار است برگزار شود. اما صبح که از هيات رئيسه سوال کرديم، گفتند خبر نداريم! چطور جلسه​اي را که هيات رئيسه به عنوان هماهنگ کننده مديريت مجلس از آن خبري ندارد، صداوسيما درباره​اش چنين فضايي ايجاد مي کند؟ اگر بحث وحدت و هماهنگي است، چرا بدون هماهنگي با مجلس، خبر سازي مي​شود؟ اگر ما بدون هماهنگي، چند وزير را دعوت مي​کرديم دولت و صداوسيما اعتراض نمي کردند؟

جبار کوچکي​نژاد نماينده رشت در ادامه صحبت خود به موضوع قابل تاملی اشاره کرده و افزود: بهتر بود رئيس جمور که در بخشنامه​اي از وزرا خواسته با نمايندگان همکاري نکند، اول اين بخش نامه را لغو مي​کرد بعد از نمايندگان براي ديدار دعوت مي​شد!

بهروز اسدی دیگر نماینده منتقد بود که گفت: برخی دوستان که خودشان را نماینده​تر می​دانند و اختلافات شدیدی بین نمایندگان می​اندازند، چنین درخواستی از رئیس جمهور کرده​اند. چرا کسانی که در خواست ملاقات کرده​اند، اسامی​اشان را اعلام نمی​کنند و با این اقدام خود شانیت مجلس را تضعیف می​کنند؟

به گفته هیات رییسه مجلس دیدارهای دوقوه دارای روند خاصی است و هربار یکی از قوا میزبان خواهد بود و در این مورد هیچ هماهنگی و دعوتی از هیات رییسه صورت نگرفته و این جمله یعنی جلسه مذکور به خواست تعداد محدودی در آستانه برگزاری است.

هرچند که برگزاری این جلسه هم به فراخور درایت نمایندگان ملت و موضوعاتی که باید در دیدار مطرح شود می تواند در روند وحدت بخشی در جامعه و حل مشکلات، مثمرثمر باشد که امیدواریم اینگونه باشد اما عدم اعلام اسامی درخواست کنندگان دیدار و در شرایطی که مجلس به عنوان چشم بینای ملت در آستانه سوال از رییس جمهور قرار دارد ابهامات زیادی درباره محتوای این دیدار و موضوعات صحبت های نمایندگان وجود دارد که باید پیرامون انها با مردم سخن بگویند.

۱۳۹۱/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...