نسخه چاپی

مخالفت مجلس با كاهش صادرات نفت

عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از رد طرح فوریتی كاهش صادرات نفت جهت مقابله با تحریم ها در جلسه امروز كمیسیون انرژی خبر داد.

به گزارش نما، جلیل جعفری در گفتگو با مهر از بررسی طرح کاهش صادرات نفت در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد این طرح در کمیسیون انرژی اظهار داشت: منبع مورد نیاز برای پروژه های عمرانی از جمله توسعه صنعت نفت و گاز نیاز به اعتبار دارد که از طریق صادرات نفت تامین می شود، لذا با کاهش صادرات نفت اجرای پروژهای عمرانی در این حوزه دچار مشکلات اساسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: حفظ جایگاه ایران در اوپک از اهمیت زیادی برخوردار است لذا برای حفظ این جایگاه باید صادرات خود را با قوت ادامه دهیم.

جعفری افزود: کاهش صادرات نفت به معنای کاهش تولید، ذخیره سازی و یا استفاده از نفت در صنایع، پتروشیمی و پالایشگاه ها است.

عضو کمیسیون انرژی گفت: ذخیره سازی نفت به دلیل هزینه های زیادی که دارد امکان پذیر نیست علاوه بر این صنایع پتروشیمی به تعداد زیاد هم در کشور وجود ندارد و برای توسعه آن ها نیازمند فروش نفت و اعتبارات هستیم.

وی تاکید کرد: کاهش تولید نفت باعث خشک شدن چاه های نفت خواهد شد علاوه بر این برای سرمایه گذاری در میادین مشترک باید اعتبارات مورد نظر وزارت نفت از طریق صادرات تامین شود.

پس از رسانه ای شدن طرح کاهش صادرات نفت رئیس کمیسیون انرژی از این طرح حمایت کرد، همچنین وزیران اقتصاد و نفت در مصاحبه هایی از اقدام مجلس برای تصمیم گیری در خصوص صادرات نفت استقبال کردند.

با وجود رد طرح کاهش صادرات نفت ایران در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، این طرح در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و احتمال دارد با اصلاحاتی در صحن علنی به تصویب نمایندگان برسد.

۱۳۹۱/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...