نسخه چاپی

عكسی كه نشان دهنده ترس عربستان از ایران است

تلاش كرده اند به مقامات عربستانی این مسأله را یادآور شوند كه از آمریكا و ایران وحشت دارند و اگر مصر مانند آمریكا و ایران بود، عربستان هیچگاه جرأت نمی كرد نجلاء را شلاق بزند.

به گزارش شیعه آنلاین، «نجلاء وفا» یک زن مصری است که حدود سه سال پیش در عربستان بازداشت و به اتهام کلاهبرداری به پنج سال زندان و 500 ضربه شلاق محکوم شد.

26151_UWNO0JN0_pic.jpg

 تا حدود شش ماه پیش کمتر کسی در جهان عرب او را می شناخت و یا نامش را شنیده بود اما هنگامی که مطبوعات و سایت های خبری مصر از اجرای اولین مرحله از حکم شلاق وی خبر دادند، موجی از خشم و اعتراضات علیه عربستان در مصر برخواست.

بر همین اساس از آن زمان تاکنون چندین تجمع اعتراضی در مقابل سفارت عربستان در قاهره برگزار شده و تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی و بر افراشتن پلاکاردهایی، خواستار آزادی فوری وی و دیگر زندانیان مصری در زندان های عربستان شده اند.

در آخرین تجمعی که چند روز پیش برگزار شد، پلاکاردی در دست تجمع کنندگان بود که بر روی آن این عبارت را نوشته بودند: "لو کانت نجلاء أمیرکیة أو ایرانیة ما کنتم تجرؤ أن تجلدوها" ترجمه: "اگر نجلاء آمریکایی یا ایرانی بود جرأت نمی کردید او را شلاق بزنید".

در واقع تجمع کنندگان طرفدار «نجلاء وفا» که از ترس و وحشت عربستان از جمهوری اسلامی ایران اطلاع دارند، با نوشتن این عبارت بر روی پلاکارد و برافراشتن آن مقابل سفارت سعودی در قاهره، تلاش کرده اند به مقامات عربستانی این مسأله را یادآور شوند که از آمریکا و ایران وحشت دارند و اگر مصر مانند آمریکا و ایران بود، عربستان هیچگاه جرأت نمی کرد نجلاء را شلاق بزند.

۱۳۹۱/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
قادر
0
0
۱۳۹۱/۸/۲۹
خوشمان آمد
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...