نسخه چاپی

رشد 212 درصدی زكات در كردستان / كردستان مقام دوم جمع‌آوری زكات كشور را كسب كرد

مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) كردستان از كسب مقام دوم استان كردستان در زمینه جمع‌آوری زكات در سال ‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد بعد از ظهر امروز در سومین جلسه ستاد زکات استان در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به سالگرد تاسیس نهاد کمیته امداد در 14 اسفندماه، اظهار کرد: در همین راستا امروز در 2 هزار مدرسه استان زنگ نیکوکاری نواخته شد.

وی با اشاره به توفیقات نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در سال جهاد اقتصادی، افزود: در این راستا با همکاری و مساعدت و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار و اعضای ستاد زکات استان حرکت جهادی در زمینه جمع‌آوری زکات در سطح استان صورت گرفت.

دبیر ستاد زکات استان کردستان در ادامه بیان کرد: در طول سال ‌جاری در راستای تبلیغ و تشویق امر مهم زکات 6 هزار و 985 جلسه در نقاط مختلف استان با استفاده از افراد موثر و به صورت چهره به چهره و گروهی در سطح روستاها و شهرهای استان انجام شده است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: امسال یک‌هزار و 530 نفر از نیروهای افتخاری آفرین زکات در بحث جمع‌آوری زکات و فرهنگسازی این امر مهم مشارکت و کمک کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک‌هزار و 700 مسجد در سطح روستاها و شهرهای استان فعال است، اضافه کرد: از این میزان در بشی از 526 روستا و 18 شهر استان زکات جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در ادامه افزود: امسال میزان زکات جمع‌آوری شده از سوی 33 هزار و 309 زکات‌دهنده استان جمع‌آوری شده است.

موسی‌نژاد به فعال شدن 200 پروژه از محل زکات جمع‌آوری شده مردم استان اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه‌ها شامل حسینیه‌ها، خانم عالم و حوزه‌های علمیه هستند.

* جمع‌آوری 6 میلیارد و 330 میلیون تومان زکات در کردستان

دبیر ستاد زکات کردستان در ادامه از جمع‌آوری 6 میلیارد و 330 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده مردم استان در طول امسال خبر داد و اضافه کرد: 5 میلیارد و 160 میلیون تومان آن زکات مردمی و یک میلیارد و 400 میلیون تومان دیگر آن زکات فطریه بوده است.

موسی‌نژاد در ادامه به رشد 212 درصدی زکات استان در طول سال‌ جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: از میزان زکات جمع‌آوری شده استان یک میلیارد و 800 میلیون تومان آن صرف امور فقرا شده است.

وی در ادامه بیان کرد: زکات گندم دریافتی در سیلوهای استان 50 درصد سال قبل بوده اما با توجه به این شرایط میزان زکات جمع‌آوری شده در استان کردستان از رشد دو برابری برخوردار بوده است.

دبیر ستاد زکات استان کردستان رسیدگی به امور فقرا را از اولویت‌های اصلی ستاد زکات و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان عنوان کرد و ادامه داد: در استان کردستان امسال تمام زکات جمع‌آوری شده در همان محل جمع‌آوری هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

موسی‌نژاد در ادامه بیان کرد: امسال 400 میلیون تومان از زکات جمع‌آوری شده برای هزینه‌های اجرایی و تبلیغاتی صرف شده است.

وی اضافه کرد: استانداری کردستان در زمینه معادل‌سازی حدود 2 میلیارد از میزان تعهدات خود در قالب توافق‌نامه‌هایی محقق کرده که 945 میلیون تومان آن تاکنون جذب شده و 600 میلیون تومان دیگر آن نیز تا پایان امسال جذب خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با اشاره به اقدامات این نهاد در زمینه تبلیغات پرداخت امر مهم زکات و فرهنگسازی آن در بین مردم در سال‌ جاری، خاطرنشان کرد: در همین راستا یک‌هزار حلقه فیلم داستانی در زمینه تبلیغات زکات و 156 مورد جلسات اختصاصی زکات و 250 عدد بنر و یک‌هزار مورد زیرنویس تبلیغات زکات در شبکه استانی انجام شده است.

موسی‌نژاد در پایان تصریح کرد: سیاست‌های تبلیغی و تشویقی به مردم نسبت به پرداخت زکات از طریق پرداخت یارانه به کشاورزان در دستور کار قرار کرد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...