نسخه چاپی

دیدار مشعل و مرسی

رئیس دفتر سیاسی حماس در راستای تلاش های قاهره برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با محمد مرسی رئیس جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، در نشست بین خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و محمد مرسی رئیس جمهور مصر آخرین ملاحظات بر روی توافق آتش‌بس که با میانجیگری مصر در حال آماده شدن است، انجام شد.

به نوشته سایت حماس، این توافقنامه در نتیجه تماس های گسترده ای که با مشارکت شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه صورت گرفت، تهیه شده است.

در همین زمینه، ابراهیم الدراوی مدیر مرکز مطالعات فلسطین در قاهره در گفت‌وگو با پایگاه خبری الجزیره تاکید کرد که خالد مشعل در دیدار با مرسی موضع جنبش حماس در قبال آرام سازی اوضاع را که قبل از این در دیدار با رئیس سازمان اطلاعات مصر و نیز امیر قطر نیز بر آن تاکید کرده بود، تشریح کرد.

الدراوی تصریح کرد که مشعل بر لزوم برقراری آرام سازی دو طرفه و برابر و لغو محاصره چندین ساله رژیم صهیونیستی علیه غزه و نیز بازگشایی گذرگاه های این منطقه تاکید کرد و خواستار اعطای تضمین های بین المللی برای عدم آغاز تجاوزات جدید توسط رژیم صهیونیستی یا ترورهای جدید در نوار غزه شد.

وی افزود با توجه به حمایت های سیاسی آشکار مصر، قطر و ترکیه و نیز عملکرد موفقیت آمیز گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس و اثبات قدرت آن برای هدف قرار دادن عمق خاک فلسطین اشغالی و رسیدن موشک های مقاومت به تل آویو، موضع جنبش حماس در موضع قدرت قرار گرفته است.

۱۳۹۱/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...