نسخه چاپی

نقدی:فرهنگ تولید و كار اقتصادی نداریم

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینكه "فرهنگ مهمترین مشكل اقتصاد كشور است"، گفت: تمام عناصر اقتصادی از قبیل سرمایه، نیروی كار، انرژی، بازار، علم و فناوری را در كشور دارا هستیم اما فرهنگ تولید و كار اقتصادی نداریم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا نقدی شب گذشته در برنامه تلویزیونی «پایش»، خاطرنشان کرد: ما باید کالای تولید داخلی خود را مصرف کنیم تا ایجاد اشتغال کنیم و این مهم، فرهنگ‌سازی می‌خواهد. بسیج در رابطه با اقتصاد مقاومتی به فرهنگ‌سازی روی آورده است.

وی با بیان اینکه "از تولیدکنندگان داخلی می‌خواهیم تصاویری را که بر روی کالاهای تولید داخلی نقش می‌بندد با فرهنگ ایرانی انتخاب کنند‌"، اظهار کرد: بسیج در این زمینه فعالیت کرده است و 100 هزار کیف و یک میلیون دفترچه با تصاویر شخصیت‌های داخلی تولید کرده که با فروش خوبی هم مواجه شده است.

نقدی همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که بسیج مردم همه میدانهاست، تصریح کرد: بسیج متشکل از همه اقشار است و در همه عرصه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند. این نقش‌آفرینی در عرصه اقتصاد، جدی است و البته میزان نقش‌آفرینی به میزان بهره‌برداری مدیران عالی کشور از ظرفیت بستگی دارد.

رییس سازمان بسیج مستعضفین با بیان اینکه "بسیج برخلاف بسیاری از کارشناسان، برای فهم نظریه اقتصاد مقاومتی به مبدع این نظریه یعنی مقام معظم رهبری رجوع کرده است"،‌ خاطرنشان کرد: در سازمان بسیج شورایی برای تبیین اندیشه ولایت وجود دارد که فرمایشات رهبری در آن شورا مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و بسیج تکالیف خود را اینچنین استخراج می‌کند.

وی افزود: بسیج از فرمایشات رهبری دوازده مولفه از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی را استخراج کرده که به دو دسته اقتصاد کلان و خرد قابل تفکیک است.

به گفته سردار نقدی، در اقتصاد کلان، نقش محوری با دولت و در اقتصاد خرد، نقش محوری با مردم است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه "نقش اصلی بسیج در بخش اقتصاد خرد است"، اظهار کرد: نقش بسیج ترویج و‌ آموزش نظریه اقتصاد مقاومتی و کمک به مردم برای قرار گرفتن در این مسیر است.

نقدی، مولفه‌های اقتصاد خرد را حداکثر استفاده از ظرفیت‌ها،‌ اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید داخلی، خودباوری و اعتماد به نفس و مردمی کردن اقتصاد دانست.

وی همچنین با بیان اینکه "تصمیمات خلق‌الساعه مهمترین آفت اقتصاد است"، گفت: در اقتصاد مردمی باید عرصه‌ای فراهم شود تا مردم با احساس امنیت سرمایه‌گذاری کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کلان را کاهش وابستگی به ذخایر مواد خام،‌ حداکثر استفاده از زمان، حرکت با برنامه و بدون شتاب‌زدگی و تصمیمات خلق‌الساعه، تسلط بر مدیریت منابع ارزی واعتباری، حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و مبارزه با مفاسد اقتصادی برشمرد.

نقدی در ادامه، با اشاره به اینکه "خودکفایی در تولید بنزین و پیشرفت در صنایع دفاعی در شرایط تهدید و تحریم به وقوع پیوست"،‌ اظهار کرد: باید از فرصت طلایی تحریم نفت استفاده کنیم و وابستگی به نفت را قطع کنیم.

وی در پایان، با اشاره به فعالیتهای بسیج در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی گفت: بسیج ساخت 1700 خانه را تقبل کرده است که سه‌شنبه با حضور فرمانده کل سپاه نیمی از این خانه‌ها تحویل مردم داده می‌شود و بقیه خانه‌ها آخر آذر تحویل داده می‌شود.

۱۳۹۱/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...