نسخه چاپی

فساد اخلاقی، قمار و پولشویی در پشت صحنه لایوهای فضای مجازی!

لایوهای فضای مجازی، كه محل تلاقی سه‌گانه‌ فساد اخلاقی، قمار و پولشویی در بستر فضای مجازی هستند، بخشی از یك پروژه‌ بزرگ و پیچیده برای تغییر سبك زندگی مردم ایران است.

به گزارش نما، رجانیوز نوشت: شاید با خودتان فکر کنید که شاخ‌های مجازی برای سرگرم شدن مردم لایو می‌گذارند یا اگر کمی ‌بدبین باشید می‌گویید برای دیده شدن بیشتر و فالوور جمع کردن. اما با کمی ‌تحقیق متوجه می‌‎شوید که حلقه‌ وصل تمامی این ببرهای کاغذی اینستاگرام تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی می‌باشد.


این شارلاتان‌های مجازی هر لحظه در حال تولید خبر زرد، هنجارشکنی و جلب توجه هستند تا بیشتر دیده شوند. دست و پا زدن آنها برای بیشتر دیده شدن یک پروژه تبلیغاتی برای سایت‌های شرط‌بندی می‌باشد. کافی است یک نگاه به بازدید سایت‌های شرط‌بندی در مدت دو ماه گذشته بیندازید تا تأثیر تبلیغات این افراد را ببینید.


روی دیگر درآمدزایی این افراد تیک آبی در اینستاگرام بیچاره شدن جوان‌هایی است که با رویای زندگی راحت، ماشین لوکس، خانه‌های ویلایی چند هزار متری و سفرهای خارجی سراغ سایت‌های شرط‌بندی می‌روند و همه‌ دارایی‌شان را برای یک‌شبه پولدار شدن در این سایت‌ها می‌گذارند ولی در نهایت بازنده بزرگ این قمار می‌شوند.


سال گذشته یکی از فعالان فضای مجازی با تحقیق مستند در این حوزه، یکی از سرشاخه‌های مافیای سایت‌های شرط‌بندی را یک پدر و پسر ایرانی ساکن در ‌ترکیه معرفی کرد. طبق این اسناد آنها مدیریت بسیاری از سایت‌های شرط‌بندی را در اختیار داشتند و نقش مهمی ‌در حمایت مالی و مطرح کردن «شاخ‌»های اینستاگرام ایفا می‌کنند.
منبع: کیهان

۱۳۹۹/۲/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...