نسخه چاپی

غیبت رهبر كره شمالی و احتما ابتلا به كرونا

عکس خبري -غيبت رهبر کره شمالي و احتما ابتلا به کرونا

وزیر اتحاد كره جنوبی گفت: احتمال دارد « كیم جونگ‌اون » به دلیل نگرانی‌ها از شیوع «كووید۱۹»، در مراسم سالروز تولد بنیان‌گذار این كشور شركت نكند.


به گزارش نما، «کیم یئون‌چول» وزیر اتحاد کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) گفت احتمال دارد « کیم جونگ‌اون » رهبر کره شمالی به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس «کووید۱۹»، در مراسم سالروز تولد بنیان‌گذار این کشور شرکت نکند.

اخبار بین الملل-این وزیر ارشد سئول طی سخنرانی در پارلمان این کشور، توضیح داد علی‌رغم اینکه پیونگ‌یانگ گفته ویروس کرونا به کره شمالی سرایت نکرده اما به دلیل تدابیر سفت‌وسختی که برای اجتناب از شیوع این ویروس در پیش گرفته‌اند، غیبت این کیم چندان هم غیرعادی نیست.

کیم در این باره افزود: «درست است که او هرگز مراسم سالروز تولد کیم ایل‌سونگ را از زمانی که قدرت را به دست گرفته، از دست نداده، اما بسیاری از مراسم‌های سالانه از جمله جشن‌ها [در سراسر جهان] به دلیل نگرانی‌ها از ویروس کرونا لغو شده‌اند».

وی چند روز پیش نیز گفته بود دولت سئول به‌قدری از توانمندی اطلاعاتی لازم برخوردار است که تایید کند هیچ نشانه‌ای از وضعیت غیرعادی در کره شمالی وجود ندارد. (جزئیات بیشتر)

برخی رسانه های ژاپنی شنبه هفته قبل مدعی ناموفق بودن عمل اولیه جراحی رهبر کره شمالی شدند و به نقل از منبع نزدیک به تیم معالجه کننده کیم جونگ اون نوشتند که عمل جراحی نخست روی وی موفق نبوده است.

منابع آمریکایی نیز شامگاه شنبه ادعا کردند برخی تحرکات موشکی و استقرار قطار ویژه رهبر کره شمالی در یک ایستگاه راه آهن نزدیک یکی از اقامتگاه های وی رصد شده است. به نوشته برخی منابع آمریکایی، یک قطار متعلق به رهبره شمالی در ایستگاه راه آهن نزدیک «ونسان» محل اقامت وی مستقر شده است.

امروز همچنین نمایندگان آمریکا و کره جنوبی در تماس تلفنی ارزیابی کردند که هیچ نشانه غیرعادی درباره وضعیت کیم وجود ندارد.

۱۳۹۹/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...