نسخه چاپی

پنج هزار و 387 كارت كار برای اتباع خارجه در استان مركزی صادر شد

عکس خبري -پنج هزار و 387 کارت کار براي اتباع خارجه در استان مرکزي صادر شد

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان مركزی گفت: پنج هزار و 387 كارت كار پارسال برای اتباع خارجه مجاز در این استان صادر شد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی «محمدتقی آبایی»افزود: فعالیت مجاز اشتغال به کار اتباع خارجه تنها در شهرهای اراک، ساوه و دلیجان است و فعالیت در سایر شهرهای این استان ممنوع است.

وی بیان کرد: از مجموع کارت‌های کار صادر شده برای اتباع خارجی در این استان، یک‌هزار و 305 کارت در اراک، سه هزار و 218 کارت در ساوه و 864 کارت در دلیجان بوده است و کارت‌های موقت تمدید و صادر شده نیز مربوط به کشورهای افغانستان و عراق بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: کارفرمایان تنها مجوز به‌کارگیری اتباع خارجی مجاز را دارند و آن دسته از کارفرمایانی که به این موضوع توجه نکنند و اتباع غیرمجاز را به صورت موقت، دایمی و روزمزد به کارگیرند و به هر نحو از خدمات آنها استفاده کنند بر اساس مقررات مورد پیگرد قانونی می‌گیرند.

آبایی تصریح کرد: مبلغ جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز در سال جاری روزانه، سه میلیون و 59 هزار و 45 ریال است و این مبلغ پنج برابر حداقل حقوق روزانه است.

وی بیان کرد: کارفرمایانی که به موارد قانونی در خصوص به‌کارگیری اتباع خارجه توجه نکنند، در صورت تکرار تخلف، جریمه هر روز برای آنها 2 برابر می‌شود.

استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است و فعالیت اتباع خارجه مجاز در این استان تنها در شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان است.

۱۳۹۹/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...