نسخه چاپی

ترامپ هنوز خطر ویروس كرونا را درك نكرده است!

عکس خبري -ترامپ هنوز خطر ويروس کرونا را درک نکرده است!

ترامپ هنوز با گذشت سه ماه از شیوع ویروس كرونا در آمریكا دركی از این بحران ندارد.


به گزارش نما، ترامپ هنوز با گذشت سه ماه از شیوع ویروس کرونا در آمریکا درکی از این بحران ندارد و ظاهراً هنوز درک نکرده است که بحران کرونا تا چه اندازه بد است.

اخبار بین الملل-با گذشت سه ماه از شیوع ویروس کرونا در آمریکا و با وجود اینکه میلیون‌ها نفر در این کشور به این بیماری مبتلا و حدود 60 هزار نفر نیز کشته شده‌اند، اما هنوز مشخص نیست که ترامپ، خطر بحران کرونا را درک کرده باشد.

در تحلیل سی‌ان‌ان آمده است، مردی که می‌گفت در مورد داعش حتی بیشتر از ژنرال‌های نظامی می‌داند و ادعا می‌کرد که دستیاران خود را با تیزبینی علمی خود حیرت‌زده کرده، اکنون با رهبری خود در یکی از بد‌ترین بحران‌های داخلی بعد از جنگ جهانی دوم بار‌ها نقشی اشتباه داشته، تصمیمات خطرناک و ناآگاهانه گرفته و اکنون نیز محور اصلی این مسئله را سیاسی کرده است

ترامپ روز سه‌شنبه به «جیم آکوستا»، خبرنگار سی‌ان‌ان، گفت: «بسیاری از متخصصان خوب و همچنین مردم خوب، گفته‌اند این (ویروس) تأثیری بر آمریکا ندارد. این متخصصان اشتباه کردند. بسیاری از مردم اشتباه کردند و خیلی از مردم نمی‌دانستند که این موضوع اینقدر جدی می‌شود.» این اظهارات ترامپ، عادت همیشگی وی برای مقصر دانستن دیگران برای قضاوت‌های اشتباه خود است. برای مثال، «نانسی مسیونایر»، یک مقام ارشد در «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا» در بیست و هفتم فوریه امسال هشدار داد که بیماری کرونا به آمریکا خواهد رسید و این مسئله می‌تواند بد باشد.

به نوشته سی‌ان‌ان، اظهارات منحرف‌کننده ترامپ در روز سه‌شنبه روش سیاسی او برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت را نشان می‌دهد تا حقیقت را به گونه‌ای بپیچاند و حواس مردم را نیز پرت کند. این تاکتیک‌ها همچنین به ترامپ کمک کرد خود را از رسوایی دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ و استیضاح سال گذشته رها کند.

سی‌ان‌ان در ادامه این تحلیل نوشت، شکست ابتدایی ترامپ، دست کم گرفتن جدیت بحران کرونا بود. اما مدیریت وی در این موقعیت، این شک را به وجود آورد که رئیس‌جمهور آمریکا تا چه اندازه چالش‌هایی که برای آمریکا و جهان به وجود می‌آید را ارزیابی می‌کند. در حال حاضر مردم با سه بحران درمانی، اقتصادی و اجتماعی روبه‌رو هستند. این امر سال‌ها پیامد‌های مالی و ژئوپلیتیکی به وجود خواهد آورد. با این وجود ترامپ می‌گوید که او «کورسوی امیدی می‌بیند» و طوری عمل می‌کند که گویی آمریکا در این امر موفق بوده است.

جدیت دولت آمریکا در واکنش به بحران کرونا، روز سه‌شنبه (دیروز)؛ زمانی که معاون ترامپ بدون استفاده از ماسک از یک محل معالجه بیماران کرونایی دیدار کرد، زیر سؤال رفت. «مایک پنس»، معاون ترامپ، این اقدام خود را این گونه توجیه کرد که او بار‌ها تست تشخیص کرونا داده است و احتمال اینکه ناقل این بیماری باشد کم است.

پایگاه سی‌ان‌ان در ادامه این تحلیل با اشاره به اینکه اظهارات ترامپ با گفته‌های متخصصان خود او همخوانی ندارد، نوشت، صحبت‌های ترامپ در مورد تزریق مواد ضدعفونی‌کننده، رئیس‌جمهوری را نشان داد که اغلب بدون آمادگی [در محافل] ظاهر می‌شود، در مورد مسائل حساس تردید دارد و وظیفه خود برای تسلط بر جزئیات اضطراری پیچیده را انجام نداده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ روز دوشنبه به فرمانداران ایالتی هشدار داد تا به طور جدی به فکر باز‌کردن مدارس باشند، اما او پیامد‌های گردهمایی کودکانی که می‌توانند این ویروس را به دیگران منتقل کنند، در نظر نمی‌گیرد. درخواست ترامپ برای بازگشایی مدارس ظاهراً بر اساس این نتیجه‌گیری است که بد‌ترین تأثیرات بیماری کرونا از بین رفته است. حتی اگر باز‌گشایی ایالت‌ها موجب به راه افتادن موج دوم ویروس کرونا نشود، متخصصان بهداشت هراس دارند که در صورت نبود واکسن، این ویروس بعد‌ها با شدت بیشتری باز می‌گردد.

سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه ترامپ بهتر است در مورد تأثیر بیماری کرونا و محدودیت‌های شغلی در آمریکا با رهبران سیاسی مذاکره‌ای را در سطح ملی انجام دهد، نوشت، رهبران سیاسی باید در نظر بگیرند که در جامعه مدرن تا چه سطحی از بیماری و مرگ‌ومیر قابل قبول است تا از رشد اقتصادی آن جامعه محافظت شود. اما ترامپ ظاهراً نمی‌خواهد خود را درگیر این مسائل کند. هر رئیس‌جمهور عادی که پیش‌بینی می‌کند یک معجزه این بیماری همه‌گیر را دور خواهد کرد از لحاظ سیاسی از هم گسیخته و متزلزل است. این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا می‌بیند که میلیون‌ها آمریکایی در عرض چند ماه به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

این پایگاه خبری-تحلیلی در ادامه نوشت، تعهد نامعلوم دولت ترامپ برای حل جزئیات این وضعیت اورژانسی در آمریکا در وعده‌ها و شکست‌هایی که برای تست این بیماری داده، مشهود است. ترامپ ظاهراً خود را متقاعد کرده است که کمبود تجهیزات تست این بیماری تنها برای حواس‌پرتی وی هستند. احتمالاً ترامپ مقاله‌های اندیشکده‌ها یا نظرات متخصصان در مورد این مسئله که میلیون‌ها تجهیزات تست‌ روزانه برای مقابله با کرونا مورد نیاز است را نخوانده است. ترامپ ترجیح می‌دهد درباره این موضوع که آمریکا نسبت به دیگر کشور‌ها تست‌های بیشتری را برای مردم خود انجام داده، خودستایی کند. اما در حقیقت، کشور‌های کوچک تست کرونای بیشتری را برای مردم خود انجام داده‌اند.

در ادامه این تحلیل آمده است، پیش‌بینی‌های ترامپ در مورد اقتصاد نیز نشان می‌دهد که وی عمق این مشکل را ارزیابی نکرده است. صحبت‌های وی در مورد اینکه رشد اقتصادی به سرعت در آمریکا به وجود خواهد آمد، با هشدار‌های «کوین هاست»، مشاور ارشد وی، همخوانی ندارد. هاست می‌گوید کشور آمریکا می‌تواند در آینده به سمت رکود شدید پیش‌ برود و بیکاری نیز در این کشور افزایش یابد. بحث‌های زیادی نیز در مورد طرز صحبت‌ ترامپ درباره قربانیان ویروس کرونا در آمریکا وجود دارد. ترامپ معمولاً در اوایل نشست‌های خبری خود درباره افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند صحبت می‌کند و اینگونه می‌گوید که این افراد فراموش نخواهند شد. اما او بیشتر در مورد کشته‌شدگان از این منظر صحبت می‌کند که آمار وی کمتر از آمار نهایی اعلام شده است.

سی‌ان‌ان در پایان این تحلیل نوشت، هیچ تضمینی وجود ندارد که یک رئیس‌جمهور بعدی آمریکا از حزبی دیگر نسبت به ترامپ، عملکرد بهتری را در زمان انجام تست (بیماری کرونا) داشته باشد. اما مشخص است که رئیس‌جمهور بعدی حتی به منظور دریافت حمایت سیاسی برای خود، درباره ارائه جزئیات و آمادگی بهتر این کشور برای آزمون پیش‌رو، عملکرد بسیار بهتری را خواهد داشت.

۱۳۹۹/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...