نسخه چاپی

جزئیات كاهش 50 تا 55 درصدی تعرفه‌ واردات

معاون كل سازمان توسعه تجارت از تصمیم جدید دولت برای 50 تا 55 درصدی تعرفه واردات خبرداد و گفت: مبنای محاسبه عوارض وارداتی كه در حال حاضر بر مبنای ارز مرجع 1266 تومانی است، از اول آذرماه برمبنای ارز مبادلاتی خواهد شد، ضمن اینكه این بخشنامه به گمرك ابلاغ شده است.

به گزارش نما، کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی در گفتگو با مهر از تصمیم جدید دولت برای کاهش تعرفه واردات کالاهای اولویت‌بندی شده خبرداد و گفت: حقوق ورودی تمامی کالاهای مندرج در جداول ضمیمه آیین نامه مقررات اجرایی واردات و صادرات، مبنای محاسبه گمرکی به 50 درصد برای گروههای 1 و 2 که کالاهای اساسی و دارو و مواد اولیه دارو را شامل می شود و 55 درصد برای سایر گروههای کالایی، میزان فعلی حقوق فعلی تقلیل می‌یابد.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در صورتی که نرخ حقوق ورودی جدید از نرخ حقوقی گمرکی که 4 درصد است، کمتر شود، اعمال نرخ جدید بلامانع است و از ابتدای آذرماه نرخ ارز مبنای محاسبات گمرکی نرخ مبادل‌ای خواهد بود.

وی تصریح کرد: چنانچه عددی به اعشار برسد به صورت عدد صحیح در صورت کاهشی مبنای محاسبه قرار می گیرد.

به گفته کرمانشاهی، با توجه به اینکه تا پیش از این، مبنای محاسبه عوارض وارداتی بر اساس نرخ مرجع معادل 1226 تومان بوده است، هم اکنون با تغییر این مبنا در محاسبه عوارض ورودی کالاها به نرخ مبادله‌ای، دولت شرایطی را فراهم کرده است که با کاهش تعرفه‌ها، این افزایش نرخ ارز جبران شود.

وی تصریح کرد: بر اساس تصمیمات دولت، قرار بر این است که مبنای تمامی محاسبات قیمتی، از ارز مرجع به ارز با نرخ مرکز مبادلات ارزی تغییر یابد و بر این اساس، به دلیل اینکه اثرات تورمی این تغییر نرخ کنترل شده و در نهایت واردکننده متضرر نشود؛ چراکه با این تصمیم در کاهش تعرفه‌ها، سرجمع هزینه‌های پرداختی واردکنندگان بابت عوارض پرداختی تغییری نسبت به قبل نخواهد داشت.

کرمانشاهی گفت: این بخشنامه هم اکنون به گمرکات کشور ابلاغ شده و از اول آذرماه جاری لازم‌الاجرا خواهد بود.

۱۳۹۱/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...