نسخه چاپی

معارضین چه پیشنهادی دادند؟

یوحنا ابراهیم از جمله رهبران مسیحیت در خاورمیانه كه از جمله شخصیت های مذهبی سوریه به شمار می رود، از جمله میهمانان اجلاس تهران بوده است. همچنین علمای اهل سنت نیز در این اجلاس حضور داشتند.

گزارش نما به نقل از مهر، اجلاس گفتگوی ملی تهران از اختلاف نظر های جدی شرکت کنندگان در این اجلاس حکایت دارد به شکلی که برخی از حاضران خواستار تشکیل دولت انتقالی در سوریه شده اند.

سران و رهبران بیش از 40 حزب سیاسی به همراه رهبران برخی گروه های مذهبی و سران عشایر از کلیه استان‌های سوریه در اجلاس گفتگوی ملی تهران حضور داشتند.

یوحنا ابراهیم از جمله رهبران مسیحیت در خاورمیانه که از جمله شخصیت های مذهبی سوریه به شمار می رود، از جمله میهمانان اجلاس تهران بوده است. همچنین علمای اهل سنت نیز در این اجلاس حضور داشتند.

شیخ زیاد عجاج از رهبران عشایر مخالف نظام، عمر حوسی رئیس حزب ابتکار عمل اکراد، حسین راغب رئیس حزب اصلاح طلب سوریه، فاتح جامع رهبر جریان تغییرات، مازن مغربیه رهبر جریان خط سوم برای سوریه، ماهر مرجح رئیس تجمع ملی سوریه، مجد نیازی رهبر جریان سوریه میهنی، پروین ابراهیم رئیس جمعیت جوانان کرد، رشید مراد رئیس تجمع ملی سوریه، طارق الاحمد از رهبران قومی الاسوری و فواد عطیه از رهبران ملی گرای از شخصیت های سیاسی سوریه از جمله حاضران در اجلاس تهران بوده اند.

عادل نعیسه دبیرکل حزب جبهه خلق برای تغییر و آزادی که از معارضین سرشناس سوریه به شمار می رود نیز در اجلاس تهران حضور داشت.

از نشست پشت پرده معارضین سوری از اختلافات جدی شرکت کنندگان در اجلاس تهران حکایت دارد به شکلی که برخی از آنان بحث دولت انتقالی در سوریه را مطرح کرده اند، این در حالی است که براساس گزارش های دریافتی هیچ یک از شرکت کنندگان در اجلاس تهران بحثی در رابطه با لزوم کنار رفتن بشار اسد مطرح نکرده و همگی بر انجام اصلاحات و پیگیری پروسه سیاسی و برگزاری انتخابات تاکید داشته اند.

در این نشست رایزنی هایی میان علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه با برخی رهبران مخالفان انجام شده و گفته می شود هم اکنون رایزنی برای انتخاب اعضای کمیته پیگیری گفتگوی ملی در جریان است.

اولین نشست گفتگوی ملی سوریه با شعار «دموکراسی آری، خشونت نه» روز گذشته در تهران کار خود را آغاز کرد و در حالی که قرار بود این نشست یک روزه باشد به دلیل درخواست زیاد حاضران برای سخنرانی و ادامه مباحث تا امروز نیز ادامه پیدا کرد.

این نشست که اکنون بدون حضور خبرنگاران و با ریاست علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هتل استقلال تهران در حال برگزاری است، اولین نشستی است که دو طرف معارض و نمایندگان دولت سوریه در آن حضور داشتند.

۱۳۹۱/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...