نسخه چاپی

بیانیه پایانی یازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری

مجلس خبرگان رهبری در جایگاه رفیع شرعی و قانونی خود به عنوان امین و چشم تیزبین نظام اسلامی و مردم پس از بحث و بررسی در مورد مسائل مختلف كشور در پایان یازدهمین اجلاس رسمی لازم می‌داند نكاتی را به استحضار ملت شریف ایران برساند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ مجلس خبرگان رهبري در جايگاه رفيع شرعي و قانوني خود به عنوان امين و چشم تيزبين نظام اسلامي و مردم پس از بحث و بررسي در مورد مسائل مختلف كشور در پايان يازدهمين اجلاس رسمي لازم مي‌داند نكاتي را به استحضار ملت شريف ايران برساند.


1-حضور با صلابت و دشمن شكن مردم خداجوي ايران را در راهپيمايي 22 بهمن 1390 و انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي صميمانه ارج نهاده و تشكر خويش را از اين اقدام خداپسندانه اعلام مي‌كنيم همچنين از تلاش دست‌اندركاران،‌مجريان،‌ناظران انتخابات و شوراي نگهبان و صدا و سيما سپاسگزاريم و از رهبر معظم انقلاب به خاطر هدايت و مديريت حكيمانه براي حضور حداكثري مردم و از مراجع اعظام تقليد وعلما و همه كساني كه عليرغم تحريم‌ها و تهديدات دشمن حضور همه جانبه ملت را در پاي صندوق‌هاي راي رقم زدند تقبيح نموده و خاضعانه خداوند منان و عنايات خاصه حضرت ولي عصر (عج) را در اين نعمت بزرگ شاكريم.

2- مديريت و رهبري مدبرانه رهبر فرزانه و ناخداي كشتي انقلاب همواره چراغ راه مسئولان و مردم بوده است. ضمن سپاس به درگاه احديت به خاطر نعمت وجود رهبري ا لهي، معنوي حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي و تاكيد مجدد بر اينكه خبرگان رهبري از معظم له را در طراز ممتاز از شايستگي‌ها و صفات رهبري مي‌داند دوام عمر با بركتشان را از درگاه خداوند متعال خواستاريم و ضمن اعلام حمايت و پشتيباني از رهنمودهاي ايشان از مسئولان و مردم مي‌خواهيم راهنمايي هاي معظم له را نصب‌العين خود قرار دهند كه صلاح كشور و ملت و رضاي خدا را در گرو آن مي‌دانيم.

3-منتخبين محترم و ساير نمايندگاني كه با همت و بصيرت مردم در دور دوم نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي انتخاب خواهند شد براساس قانون نماينده ملت محسوب مي‌شوند نه يك حوزه خاص. لذا ضروري مي‌دانيم كه با ايجاد فضاي رفاقتي در مجلس و ضمن تعامل و همكاري با يكديگر در بعد قانون‌گذاري و نظارت مصالح كل كشور و حل مشكل همه مردم را برحل مشكل حوزه انتخابيه خود مقدم بدارند و با پاسداري از خون شهدا در جهت تحقق عدالت اجتماعي و حمايت از محرومان و پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي حركت نمايند.

4-از تلاش همه دست‌اندركاران امور كشور در قواي سه گانه و نيروهاي مسلح به خصوص از كوشش‌هاي دولت صميمانه تشكر مي‌كنيم و به دولت محترم توصيه مي‌كنيم در رفع مشكلات اقتصادي مردم بيش از پيش كوشش نمايد و از قواي سه گانه همكاري بيشتر جهت تحقق سند چشم‌انداز و آرمان‌هاي بلند ملت بزرگ ايران و رهبر معظم انقلاب را خواهانيم.

5-تلاش خالصانه جهادگران عرصه علم و دانش را ارج مي‌نهيم و براي شهيدان والامقام اين ميدان مقدس از درگاه خداوند منان علو درجات را مسئلت نموده و تداوم اين حركت عظيم علمي را از دانشمندان و دانشگاهيان و فرهيختگان در راستاي رسيدن به قله‌هاي رفيع علمي به نحوي كه در خور‌ شأن ملت بزرگ و مسلمان ايران باشد خواهانيم.

6- ضمن تشكر از قوه محترم قضاييه نسبت به توجه ويژه به پرونده فساد بزرگ اقتصادي از مسئولين محترم اين قوه مي‌خواهيم علاوه بر مجازات شرعي و قانوني مفسدين با همكاري دولت اقدامات لازم جهت پيشگيري از تكرار جرم و برنامه‌ريزي براي سلامت فضاي جامعه و خانواده‌‌ها را در دستور كار خود قرار دهيم.

7-درخت تنومند انقلاب اسلامي كه ريشه در اعماق تعاليم حيات‌بخش و ظلم‌ستيز اسلام ناب محمدي دارد به لطف الهي بيش از پيش به بار نشسته و از مرزهاي ايران عبور كرده و قلوب بخش عظيمي از امت اسلامي را فتح نموده است. بيداري اسلامي در پنه وسيعي از جهان اسلام يكي از ثمرات شيرين اين شجره طيبه است. مجلس خبرگان رهبري حمايت كامل خود را از حركت اسلام‌خواهانه مردم مسلمان كشورهاي تونس، مصر، ليبي، بحرين، يمن و ديگر نقاط جهان اسلام اعلام مي‌كند و ضمن درخواست موفقيت و پيروزي براي آنان از درگاه حضرت حق به مردم شريف اين كشور توصيه مي‌كند كه:
الف) تنها به خدا توكل كنند و بدانند كه «ومن نصر الا من عندالله العزيز الحكيم»
ب)فريب مكر و تطميع‌هاي سران كشورها، سازمان‌هاي مدعي حقوق بشر و حكومت‌هاي غربي را نخورند و تا قلع ريشه فساد و پيروزي كامل انقلاب خويش را با صلابت تداوم ببخشند.
ج) از ادامه راه خويش مايوس و خسته نشوند و بدانند كه به حول و قوه الهي زمان سقوط مستبدان و ظالمان بسيار نزديك است «انا مؤعدهم الصبح اليس الصبح به قريب»
د)ضمن مقابله با جريان هاي نفوذي با حفظ هوشياري خود به حفاظت و صيانت از ارزش‌هاي اسلامي ادامه دهند.

8-آنچه موجب عزت و اقتدار جوامع اسلامي است هويت عميق اسلام و ارزش هاي متعالي آن است و اگر غرب و استكبار جهاني تصور مي‌كنند با تهديدات و فشارهاي سياسي، اقتصادي، نظامي و تبليغات تخريبي و مبارزه با اسلام و اسلام ستيزي، تفرقه‌افكني و اقدامات جنايتكارانه ديگر مي‌توانند مسلمانان را از اهداف متعالي خود بازدارند سخت در اشتباهند.

9-جنايت آمريكايي ها درافغانستان و بويژه اهانت به قرآن كريم كه اهانت به تمام اديان الهي است غيرقابل گذشت است و ما آنرا نشأت گرفته از روحيه استكباري و عنادشان به خاطر اسلامي بودن حركت‌هاي ضداستكباري در جهان دانسته و به شدت محكوم مي‌كنيم و خروج اشغالگران آمريكايي را از افغانستان خواهانيم.

10- در آستانه فرا رسيدن سال جديد از مردم خداجوي ايران اسلامي انتظار داريم ضمن توجه به سنن ديني خويش همانطور كه هميشه يار زيردستان، محرومان و مسكينان بوده‌اند در اين ايام نيز شادي خود را با مستمندان تقسيم كنند و با كمك اقتصادي به آنان رضاي خدا را در دنيا و آخرت به دست آورند. همچنين از صدا و سيما و مردم مومن و فهيم ايران انتظار داريم كه با احترام به فرامين الهي و قوانين و مقررات كشور سالي توام باآرامش و نشاط را آغاز كنند.

در پايان ياد و خاطره امام راحل و شهداي گرانقدرمان را گرامي داشته و از خداوند متعال طول عمر با بركت براي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و تمامي خدمتگزاران به نظام اسلامي را مسئلت داريم.
اللهم العجل لوليك الفرج والعافيه والنصر
مجلس خبرگان رهبري 17/12/90

۱۳۹۰/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...