نسخه چاپی

باید ایران را هم مثل غزه بمباران كرد

خاخام ارشد انگلیس در مصاحبه‌ای كه نمی‌دانست به صورت زنده از شبكه بی‌بی‌سی در حال پخش است، گفته است كه باید با ایران نیز همان كاری را كرد كه اكنون در غزه انجام می‌شود.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل نوشت: اشتباه شبکه‌ بی‌بی‌سی در پخش نظر خصمانه خاخام ارشد انگلیس در مورد حمله به ایران، بار دیگر این شبکه را وادار به عذرخواهی کرد.

البته این عذرخواهی نه از فلسطین، نه از اسرائیل و نه از ایران بوده، بلکه بی‌بی‌سی از خاخام ارشد انگلیس به دلیل پخش ناخواسته این صحبت‌ها عذرخواهی کرده است.

لرد «جاناتان ساکس» خاخام ارشد یهودیان انگلیس است که زمانی که فکر می‌کرده برنامه بی‌بی‌سی زنده نیست، جمله‌ای را در مورد حمله به ایران گفته است.

ساکس در پاسخ به این سوال که در نظرش در مورد درگیری‌ها در نوار غزه و حملات اسرائیل به این منطقه، گفته است: «فکر می‌کنم قطعا این همان کاری است که باید با ایران هم انجام شود».

البته او احتمالا پس از آنکه متوجه پخش زنده صحبت‌هایش شده، از همه خواسته برای پایان درگیری‌ها در نوار غزه دعا کنند و گفته است هیچ کس از این درگیری‌ها منتفع نمی‌شود.

روزنامه گاردین انگلیس گزارش کرده است که ساکس پس از آنکه متوجه این اشتباه خود شده، به شدت نسبت به مسئولان بی‌بی‌سی که او را از زنده بودن برنامه مطلع نکرده‌اند، عصبانی شده است.

پس از این اتفاق، بی‌بی‌سی بیانیه‌ای صادر کرده و از ساکس به دلیل پخش این صحبت‌ها عذرخواهی کرده است. در این بیانیه آمده است: «خاخام ارشد از اینکه برنامه در حال پخش است مطلع نبود و زمانی که این امر مشخص شد، ما دخالت کردیم. «اوان» (مجری برنامه) می‌خواهد که مهمانان برنامه صحبت‌های خودشان را بیان کنند، اما او پذیرفته که در این مورد کار او اشتباه بوده و از لرد «ساکس» عذرخواهی کرده است. بی‌بی‌سی هم بر این عذرخواهی تاکید می‌کند».

۱۳۹۱/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...